افزایش ۱۶۲ میلیاردی اعتبارات ملی راه‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از افزایش ۳.۷ برابری تخصیص منابع ملی در حوزه راه‌های خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: در سال گذشته منابع ملی تخصیص یافته در حوزه راه‌های استان ۶۰ میلیارد تومان بوده اما امسال این تخصیص تاکنون به ۲۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری ظهر امروز در نشست خبری، استان خراسان‌جنوبی را سومین استان پهناور کشور ذکر کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۰  درصد ترانزیت به افغانستان و کشورهای آسیای میانه از راه‌های این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به بحث ارتقای ایمنی و ارتباط جاده‌های خراسان‌جنوبی، بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن استان در کریدورهای بین‌المللی شمال-جنوب و شرق-غرب و در مسیر شبکه‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و هوایی بحث ارتقاء ایمنی و ارتباط جاده‌ای جزو اولویت‌های استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از افزایش ۳.۷ برابری تخصیص منابع ملی در حوزه راه‌های خراسان‌جنوبی خبر داد و توضیح داد: در سال گذشته منابع ملی تخصیص‌یافته در حوزه راه‌های استان ۶۰ میلیارد تومان بوده اما امسال این تخصیص تاکنون به ۲۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

افزایش طول راه‌های استان به ۱۱۲۰ کیلومتر

جعفری با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تکمیل عملیات اجرایی ۶۳۰ کیلومتر راه اصلی چهار خطه استان برای رسیدن به متوسط کشوری تا افق ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: با تکمیل این محورها طول راه‌های اصلی استان به یک هزار و ۱۲۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه ۳۷۰ کیلومتر پروژه جدید باند دوم و راه‌آهن در دست اجرا است، تصریح کرد: عملیات اجرایی ۹۴ کیلومتر از باندهای دوم از ابتدای امسال آغاز شده و همچنین ۱۷۱ کیلومتر از باندهای دوم استان در قالب هشت پروژه آماده مناقصه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: طی یک سال گذشته ۱۲۴ کیلومتر باندهای دوم در استان افتتاح شد و هم‌اکنون ۷۵ کیلومتر از باندهای دوم در دست اجرای استان آسفالت شده و در حال تکمیل علائم و ایمن‌سازی برای بهره‌برداری است.

افزایش ۱۱ درصدی طول راه‌های آسفالته روستایی

جعفری ادامه داد: عملیات اجرایی ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در دست اجرا است که با تکمیل این محورها شاهد افزایش ۱۱ درصدی طول راه‌های آسفالته روستایی و برخورداری کامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت آسفالت خواهیم بود.

وی با اشاره به تمهیدات دولت در راستای تأمین مسکن، تصریح کرد: دولت با توجه به شرایط بخش مسکن و شرایط اقتصادی خانوارها چهار برنامه را به‌منظور تأمین زمین و مسکن مورد نیاز متقاضیان در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از نام‌نویسی دو هزار و ۴۶۸ نفر برای مسکن ملی در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن ساخته شود.

جعفری ادامه داد: این تعداد دو هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه عمومی، یک هزار واحد توسط ستاد اجرایی امام(ره) و مابقی  در قالب تفاهم‌نامه با خیران و آموزش و پرورش و نیروهای مسلح ساخته می‌شود.

آخرین وضعیت راه‌آهن خراسان‌جنوبی

وی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن خراسان‌جنوبی، اعلام کرد: عملیات اجرایی ۱۰۳ کیلومتر خط راه‌آهن در قالب قطعه ۱۶ از کریدور راه‌آهن شرق به طول ۳۲ کیلومتر(بیرجند به سمت قاین) و همچنین ۷۱ کیلومتر راه‌آهن آنتنی فردوس به جزین آغاز شده و بر اساس مصوبه هیات دولت چهار هزار میلیارد تومان در قالب فاینانس داخلی برای اتصال بیرجند به شبکه راه‌آهن سراسری (ایستگاه یونسی) و ۷۰۰ میلیارد یورو به منظور احداث راه‌آهن زاهدان به بیرجند اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۸۰ پروژه بازآفرینی شهری در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود، تصریح کرد: بحث بازآفرینی شهری در دو بخش پروژه‌های زیربنایی و روبنایی است که ۸۰ پروژه با هدف ساماندهی بافت‌های فرسوده در استان اجرا می‌شود که سال گذشته ۴۸ پروژه در سطح چهار شهرستان آغاز شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفده =