۱۲ درصد کلاس‌های مدارس خراسان‌جنوبی تخریبی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از کمبود ۵۰۰ کلاس درس در استان خبر داد و گفت: سهم بیرجند از همه شهرستان‌ها بیشتر و نیازمند احداث ۴۰۰ کلاس درس است.

محمدرضا بیکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، در خصوص وضعیت سرانه فضای آموزشی استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: وضعیت سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی ۶.۹ متر مربع در ازای هر دانش‌آموز است که با توجه به فضای ۸.۳ متر مربعی استاندارد در تامین فضای آموزشی فاصله داریم.

وی با بیان اینکه ۱۲ درصد مدارس استان تخریبی و ۴۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است، بیان داشت: بیشترین مدارس تخریبی استان مربوط به فردوس، قاینات و بیرجند است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از کمبود ۵۰۰  کلاس درس در استان خبر داد و با اعلام اینکه سهم بیرجند از همه شهرستان‌ها بیشتر و احداث ۴۰۰ کلاس درس است، تصریح کرد: بیشتر نیازها در حاشیه شهر بیرجند و مسکن مهر متمرکز شده و به ساخت‌وسازهای بیشتری نیاز است.

بیکی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۶ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در خراسان‌جنوبی تحصیل می‌کنند که طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۷۲ هزار دانش‌آموز خواهد رسید که این روند علاوه بر نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس موجود نیازمند تأسیس فضای آموزشی جدید است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۶۴ پروژه مدرسه‌سازی در استان فعال است، اعلام کرد: این پروژه‌ها شامل کلاس، سالن ورزشی، توسعه مدرسه، مقاوم‌سازی است که ۹۰ درصد این پروژه‌ها از اعتبارات استانی و بقیه با اعتبارات ملی اجرا می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی به بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و تعهد خیران اشاره و مطرح کرد: در این جشنواره خیران ۲۴ میلیارد تومان تعهد کردند که ۱۶.۵میلیارد تومان جذب شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سیزده =