مدرسه ۱۵ کلاسه شمال شهر بیرجند به بهره‌برداری رسید

مدرسه ۱۵ کلاسه کار و دانش هدایت‌الله موسوی ظهر امروز با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، شهردار بیرجند، فرماندار بیرجند و جمعی از خیرین به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مدرسه ۱۵ کلاسه کار و دانش هدایت‌الله موسوی ظهر امروز با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، شهردار بیرجند، فرماندار بیرجند و جمعی از خیرین به بهره برداری رسید.

این مدرسه ۱۵کلاسه با زیربنای دو هزار و ۹۵۰ مترمربع در چهار طبقه و با اعتبار بیش از پنج میلیارد تومان با مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس و جامعه یاوری فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش از دغدغه‌های مهم استاندار خراسان‌جنوبی است، گفت‌: حذف مدارس خشت و گلی و کانکسی از ابتدای فعالیت «معتمدیان» در استان آغاز شده است.

وی مطرح کرد: امیدواریم حذف مدارس غیراستاندارد و کانکسی استان به زودی با پیگیری استاندار محترم و مشارکت ستاد اجرای فرمان امام خمینی تا پایان سال تحصیلی رقم بخورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به همراهی و همیاری بیش از ۳۵ ساله جامعه یاوری در کنار آموزش و پرورش استان، بیان داشت: بیشترین ساخت و ساز با توجه به نیاز استان در مرکز استان بوده و امیدواریم تا دو سال آینده با مشکل کمبود فضای آموزشی در استان مواجه نباشیم.

علی راد خیر مدرسه‌ساز با بیان اینکه اولین مدرسه جامعه یاوری در سال ‌۱۳۶۲ ساخته شده است، بیان داشت: جامعه یاوری ۳۷ سال است که در حوزه ساخت فضای آموزشی در سطح کشور فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به مفقود بودن حلقه واسط بین آموزش و پرورش و صنعت، مطرح کرد: اگر بداخلاقی و بی‌اخلاقی کنیم همه زحمات بر باد می‌رود زیرا سنگ بنای همه‌چیز اخلاق است.

این خیر مدرسه‌ساز همچنین خواستار تعیین تکلیف مدرسه خیرساز در شهر قاین شد و افزود: همچنین در اطراف مدرسه هدایت‌الله موسوی در بیرجند یک زمین خالی وجود دارد که خواستار در اختیار گذاشتن این زمین برای ساخت خوابگاه شبانه‌روزی هستیم.

علی ناصری فرماندار بیرجند، گفت: این پروژه سال‌ها به دلیل مشکلات اعتباری بر زمین مانده بود که با کمک جامعه یاوری امروز به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به شتاب پروژه‌های مدرسه‌سازی در سطح استان خراسان‌جنوبی به خصوص مرکز استان، مطرح کرد: با ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های آموزشی در تلاش هستیم نگرانی از بابت تأمین کلاس درس در شمال شهر را جبران کنیم.

فرماندار بیرجند از افزایش ۲۵۰ درصدی پروژه‌های های دهه فجر امسال شهرستان بیرجند نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: همچنین اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع اعتبارات هزینه‌شده برای پروژه‌های دهه فجر(پروژه‌های کلنگ‌زنی و افتتاحی) در شهرستان بیرجند بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =