فجر سلیمانی مردم بیرجند رقم خورد/ سرمان هم برود پای «انقلاب» می‌مانیم

با گذشت ۴۱ سال پیروزی انقلاب اسلامی، شهروندان سلحشور و همیشه در صحنه بیرجندی همانند همیشه پرشورتر از گذشته به خیابان‌ها آمدند و با عزمی جزم و قاطعانه با حضور گرم خود وفاداری خود را به امام و آرمان‌های انقلاب و سردار دلها اعلام کردند.

 به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، عقربه‌های ساعت حدود ساعت ۸:۳۰ را نشان می‌دهد، سیل جمعیت حاضر در میدان شهدای بیرجند نشان می‌دهد که بار دیگر مردم بیرجند زودتر از موعد در راه حمایت از آرمان‌های امام و تبعیت از ولایت پابه‌رکاب شده‌اند.

اینجا میدان شهدای بیرجند…

اینجا میدان شهدای بیرجند، کمتر از یک ساعت دیگر به آغاز راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن مانده است، هر لحظه به جمعت حاضر در اینجا افزوده می‌شود، خروش مردم از کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی شهر روانه مسیر اصلی راهپیمایی می‌شود.

با گذشت ۴۱ سال پیروزی انقلاب اسلامی، شهروندان سلحشور و همیشه در صحنه بیرجندی همانند همیشه پرشورتر از گذشته به خیابان‌ها آمدند و با عزمی جزم و قاطعانه با حضور گرم خود وفاداری خود را به امام و آرمان‌های انقلاب اعلام  کردند.

دقایقی به آغاز راهپیمایی تاریخی روز ۲۲ بهمن باقی مانده، سیل جمعیت حاضر در میدان شهدا و میدان ابوذر گویای چیز دیگری است، مسیرها از حضور غیرتمندانه مردان و زنان، کودکان و نوجوانان و جوانان پر شده است.

همه آمده‎اند فارغ از هرگونه حزب و جناح و گرایش سیاسی تا از مرزهای اعتقادی خود همچون مرزهای جغرافیایی و فرامرزی دفاع کنند.

ایستادگی از جنس دلدادگی به وطن و سردار دل‌ها 

صداها هر لحظه بلندتر می‌شود، آنقدر بلند که با تک تک سلول‌های وجودت می‌توانی ایستادگی را حس کنی، ایستادگی از جنس عزت و دلدادگی به وطن و شهدا سردار دل‌ها، این فریادها شاید از هر تیغی برنده‌تر و از هر سنگی محکم‌تر باشند و آن‌گونه که باید، چهارستون بدخواهان را به لرزه می‌اندازد.

حرکت یاران انقلاب با نوای روح‌بخش قرائت قرآن و دعای فرج آغاز شد، مردم بیرجند شانه‌به‌شانه، صف به‌صف از پیر و جوان گرفته تا کودک و بزرگ فریادهای «الله اکبر»، «لا اله الا الله»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، «۲۲ بهمن روز از خود گذشتن، روز پیروزی ما روز شکست دشمن» را سر دادند.

زیبایی‌های جشن انقلاب

سرمای هوا مردم را از شادی برای جشن انقلاب نینداخته است اما شادی کودکان که کم‌کم از همین سن و سال با بهار انقلاب همراه شده‌اند بیشتر از همه به چشم می‌آید، به دنبال بادکنک‌های سبز و سفید و قرمز می‌دوند و پرچم سه رنگ ایرانمان را با خوشحالی در هوا تکان می‌دهند.

فجر امسال رنگ و بوی دیگری هم به خود گرفته است و آن هم مقارن شدن آن با چهلمین روز آسمانی شدن سردار دل‌ها است، صحنه‌های دلتنگی و بی‌تابی مردم در فراق سردار رشید اسلام مثال‌زدنی بود.

این مردم با دست نوشته‌هایی در دفاع از رهبری و ولایت، شعار «مرگ بر آمریکا» را با تمام وجود سر می‌دادند و چه زیبا مفهوم قدردانی را برای این سردار رشید معنا کردند.

در این شکوه عشق و شور و سپاس، با مردم همراه و همگام شدم تا گوشه‌ای از این شور و شکوه را به روی کاغذ بیاوریم.

شال سبزی بر روی گردن انداخته و عکس سردار را بر سینه‌اش چسبانده و می‌گوید: آمریکا گمان نکند که حاج قاسم را از ما گرفته است، کور خوانده حاج قاسم‌های دیگری در گهواره بی‌تاب هستند و انتقام خون به ناحق ریخته او را خواهیم گرفت.

خون دل‌ها خورده‌ایم… 

وی راهپیمایی ۲۲ بهمن را نماد اتحاد، یکپارچگی، همدلی و همبستگی ملت ایران می‌داند و بیان می‌کند: ما برای جاودانه ماندن این عشق پاک خون دل‌ها خورده‌ایم و ایران عزیزمان را همچون گوهری تابان در آغوش گرفته‌ایم و تا همیشه و تا ابد پای عشق به وطن و دلدادگی مردان و زنان این سرزمین ایستاده‌ایم.

چهل بهار از عمرش را در راه انقلاب و آرمان‌های امام سپری کرده و تا جایی که جان یاری‌اش کرده در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده و شعار «مرگ بر آمریکا» از زبانش نیفتاده است، همچنان عصا زنان در طول مسیر حرکت می‌کند و شانه‎به شانه جوانان و نوجوانان طی مسیر می‌کند.

  از روزهایی می‌گوید که نسل‌های دوم و سوم و چهارم انقلاب از درک آن عاجز و روزهایی می‌گوید که انقلاب به پیروزی رسید؛می‌گوید: روزهای سال ۵۷، آنقدر به راهپیمایی و تظاهرات می‌آمدیم که پاهایمان پر از زخم و ورم بود اما من و هم قطارهایم برای رسیدن به عزت و آرامش این مملکت آرام ننشستیم.

صحنه‌های دلتنگی و بی‌تابی مردم در فراق سردار

این شهروند بیرجندی ادامه می‌دهد: آن سال‌ها جانمان را کف دستانمان می‌گرفتیم و به خیابان‌ها می‌آمدیم تا در چنین روزهایی، آزادگی و عزت ایرانمان را ببینیم، اکنون به یمن خون پاک شهدا و رهبری در امنیت و آرامش به خیابان می‌آییم و شعار دفاع از کشور را سر می‌دهیم.

وی با بغضی در گلو در فراق سردار دل‌ها می‌گوید: «حاج قاسم سلیمانی» یک مرد واقعی بود، یک مرد تمام عیار، حرف و عملش یکی بود، به آمریکای جنایتکار می‌گویم سردارمان را شهید کردی اما از همین روزی که خون سردار بر زمین ریخت هزاران سردار دیگر از خون او به پاخاستند.

رنگ‌های فراوانی در بین سیل جمعیت به چشم می‌خورد، از سه رنگ زیبای پرچم ایران بگیر تا پلاکاردها و پرچم‌هایی با مضامین ایران و انقلاب اما آنچه که بیش از هر چیزی چشمت را می‌نوازد، رنگ یکرنگی ملت است که این چنین متحد و هم‌نوا، آواز دفاع از میهن و وفاداری به آن را سر می‌دهند.

همه آمده‌اند…

همه آمده‌اند؛ از پسر بچه هشت ساله که سرانگشتانش را به شکل پرچم سه رنگ کشورمان رنگ کرده بود تا دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ای که بر گونه‌اش، پرچم ایران عزیز را نقاشی کرده، از پیرمردی که تصویری از رهبر انقلاب و سردار دل‌ها را بر سینه‌اش چسبانده تا بچه‌های جنگ.

یکی دیگر از مردم بیرجند با بیان اینکه حضور پرشور مردم در چهلمین و یکمین سال پیروزی انقلاب نشان می‌دهد دل مردم با وجود گلایه‌ها همچنان با انقلاب است، تصریح می‌کند: با گذشت چهل و یک سال از انقلاب همچنان مردم با این شور و شوق پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند.

این شهروند به تقارن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب با چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها اشاره می‌کند و می‎‌افزاید: غم از دست دادن حاج قاسم بسیار تلخ و شکننده بود اما دشمنان بدانند با ترور بزرگ‌مردان نمی‌توانند ملت ایران را از پای درآورند بلکه ما استوارتر و قوی‌تر از گذشته در صحنه‌های حاضر خواهیم شد و تقاص خون این مردان بی‌اعا را خواهیم گرفت.

سرمان هم برود پای «انقلاب» می‌مانیم…

وی تأکید می‌کند: ملت ایران هرگز از خون فرزندان قهرمان خود نمی‌گذرند و تا پای جان تا آخرین قطره خون «حاج قاسم» می‌ایستیم و آمریکایی‌ها باید منتظر پاسخ کوبنده ایران باشند و بدانند؛ سرمان هم برود پای «انقلاب» می‌مانیم…

مرحبا به این شور و شعور انقلابی؛ آفرین به این حماسه‎آفرینی که بار دیگر کمر دشمن را شکست و قوت‎قلب استکبارستیزان عالم شد. پیام ملت انقلابی ایران امروز تقویت «وحدت و انسجام ملی» بود اینکه نباید به دشمنان به‌خصوص آمریکا اعتماد کرد، امروز یکبار دیگر عزت و اقتدار اسلامی به رخ دشمنان شیطان‎صفت کشیده شد این ملت ترفندهای دشمن را شناخته و می‎داند که باید به توانایی داخلی چشم بدوزد نه وابستگی خارجی؛ فقط به خدا توکل کند و از هیچ قدرتی نهراسد چراکه رهبری انقلابی دارد و این ملت ولایت و انقلابش را دوست دارد.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =