«حاج‌قاسم» در مسیر اهل بیت(ع) ذره‌ای افول نداشت

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله(ع) کرمان از دیگر خصوصیات بارز «حاج قاسم» را سرباز ولایت بودن ذکر کرد و گفت: این شهید بسیار قانع و با مناعت طبع بود و همیشه در انتظار شهادت بود و در نهایت به این آرزویش رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی عرب‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم چهلم شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» در بیرجند، اظهار داشت: سردار سلیمانی به‌معنای واقعی مطیع اهل بیت(ع) بود و به‌عنوان کسی که ۳۰ سال شهید سلیمانی را می‌شناسم با جرأت می‌گویم در مسیر اهل بیت (ع) ذره‌ای افول نداشت.

وی با بیان اینکه قسم می‌خورم شهید سلیمانی ذره‌ای کبر و غرور نداشت و در اندیشه او همه انسان‌ها بندگان خدا بودند، بیان داشت: شهید سلیمانی سردار دل‌ها شد چون فطرتش را نگذاشت آلوده شود و وارستگی از گناه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله(ع) کرمان با اشاره به خط قرمزهای سردار سلیمانی، تبیین کرد: این شهید والامقام خطوط قرمزی داشت و خود را در مقابل فرزندان شهدا کوچک می‌دید و همیشه تلاش می‌کرد حتی به فکر گناه نباشد.

عرب‌پور با تأکید بر اینکه منش کریمانه شهید سپهبد سلیمانی بر روی سربازان و ژنرال‌های سوریه و عراق تأثیر مثبت گذاشته بود، اضافه کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه هشت صفت و شرط برای مردان خدا شامل بهره‌وری درست از دنیا، پاگذاشتن بر روی هوس، استقامت در راه حق، نداشتن کبر و غرور، شناخت ائمه حق و پیروی را برشمردند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در میدان جنگ و نبرد نیز کوچک‌ترین مسائل شرعی و حقوقی افراد را براساس عدالت و اخلاق مراعات می‌کرد، عنوان کرد: سردار سلیمانی در دل‌های مردم سوریه، عراق، یمن و لبنان انسان مقدسی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله(ع) کرمان با اشاره به گوشه‌ای از دستاوردهای شهید حاج قاسم سلیمانی، تبیین کرد: مواجهه مستقیم ایران و انقلاب اسلامی با آمریکا و وحشت رژیم صهیونیستی از دستاوردهای شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

عرب‌پور با اشاره به اینکه دشمن با وجود حاج قاسم در هر منطقه‌ای مغلوب و از او ترس داشتند، تصریح کرد: شهید حاج قاسم منشأ اثرات و تحول در زندگی بسیاری از جوانان و مردم بود تا عاقبت بخیر شوند.

وی خون شهدا را تحول‌آفرین دانست و عنوان کرد: شهادت سردار سلیمانی وحدت ملت ایران و عراق را افزایش داد و شهادتش اثربخش بود و مکتب مقاومت و ایستادگی به جهان مخابره شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله(ع) کرمان از دیگر خصوصیات بارز «حاج قاسم» را سرباز ولایت بودن ذکر کرد و گفت: این شهید بسیار قانع و با مناعت طبع بود و همیشه در انتظار شهادت بود و در نهایت به این آرزویش رسید.

عرب‌پور در پایان خاطرنشان کرد: این شهید شهرت‌گریز و مستضعف نواز بود و در دست خط به جا مانده از خود می‌نویسد «خداوندا مرا بپذیر، خداوندا عاشق دیدارتم، همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود، خداوندا مرا پاکیزه بپذیر».

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =