تمهیدات تنظیم بازاری آخر سال؛ از برگزاری نمایشگاه بهاره تا توزیع شکر سهمیه‌ای

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی از تمهیدات اندیشیده شده جهت تنظیم بازار آخر سال خبر داد و گفت: جای هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

داوود شهرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده جهت تنظیم بازار آخر سال، اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی در استان مطلوب است و برای رفاه حال مصرف‌کنندگان برنامه‌های تنظیم بازار در پایان سال اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ تن شکر بین واحدهای صنفی، صنعتی و شبکه‌های کالا و خدمات استان توزیع شده است، بیان داشت: همچنین جهت متعادل کردن بازار، یک هزار و ۵۰۰ تن شکر جدید در حال جذب، حمل و توزیع است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی اعلام کرد: در مرکز استان حدود ۶۷ تن شکر بسته‌بندی شده یک کیلوگرمی به قیمت پنج هزار و ۲۵۰ تومان،۲۵۰ تن روغن نباتی پنج کیلویی با پنج درصد زیر قیمت بازار، ۸۰ تن گوشت قرمز، ۸۰ تن گوشت مرغ منجمد، بیش از یک هزار تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال و ۲۵۰ تن برنج هندی در اختیار شبکه‌های توزیع قرار می‌گیرد.

شهرکی از برپایی نمایشگاه بهاره از ۱۳ الی ۱۹ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند خبر داد و عنوان کرد: انواع کالاهای اساسی از جمله پوشاک، آجیل، خشکبار و غیره در ۲۶۴ غرفه نمایشگاه توسط اصناف داخل و خارج استان ارائه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برپایی نمایشگاه‌های بهاره در اختیار کمیسیون تنظیم بازار شهرستان‌ها و با مسؤولیت فرمانداران است، عنوان کرد: طرح نظارتی بر واحدهای صنفی و غیرصنفی ویژه نوروز، از یکم اسفند ماه در استان آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۹ ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف، گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار را به ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صمت گزارش دهند، مطرح کرد: هیچ‌گونه کمبود کالایی در شب عید نوروز در خراسان‌جنوبی وجود ندارد.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =