ایجاد ۱۲۳۲ فرصت شغلی در خراسان‌جنوبی/ صادرات تعاونی‌ها به ۱۲ میلیون دلار رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از تشکیل ۷۴ شرکت تعاونی در سال ۹۸ در استان خبر داد و گفت: در مجموع در سال گذشته با تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌ها در استان یک هزار و ۲۳۲ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

غلامرضا اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۱۱ شرکت تعاونی در بخش‌های کشاورزی(۲۰ درصد)، خدمات (۴۷ درصد) و صنعت (۳۳ درصد) با عضویت ۷۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر در استان فعال است.

وی مجموع اشتغال ایجاد شده توسط تعاونی‌های استان را هشت هزار و ۷۹۸ نفر عنوان کرد و بیان داشت: از مجموع تعاونی‌ها ۶۹۸ مور معادل ۷۶ درصد در مناطق شهری و ۲۱۳ مورد (۲۴ درصد) در مناطق روستایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به صادرات تعاونی‌های استان در سال گذشته، اعلام کرد: صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی در سال گذشته به مرز ۱۲ میلیون و ۴۳۵هزار دلار رسید.

اشرفی اضافه کرد: این میزان صادرات توسط ۱۲ تعاونی فعال استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، یونان، ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان و افغانستان انجام شده است.

وی سنگ‌های معدنی و قیمتی، عسل، فرش، سیمان، شیشه ساختمانی، حوله مله و محصولات چرم را از کالا‌های صادراتی سال گذشته اعلاو عنوان کرد: تعهد خراسان‌جنوبی برای صادرات تعاونی‌ها معادل ۱۱میلیون و ۹۶۸ هزار دلار تعیین شده که سال گذشته بیش از ۱۰۳ درصد تعهد تعریف شده، صادرات توسط تعاونی‌ها انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از پرداخت ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به تعاونی‌ها در استان خبر داد و تصریح کرد: در راستای  حمایت از شرکت‌های تعاونی در سال ۹۸ در مجموع تعداد ۱۴ تعاونی مبلغ ۱۴۹ میلیون  ۶۵۰ هزار تومان کمک بلاعوض در راستای توانمندسازی تعاونی‌ها، توسعه فعالیت‌های بخش تعاونی و توسعه اشتغال پرداخت شده است.

اشرفی از تشکیل ۷۴ شرکت تعاونی در سال ۹۸ در استان خبر داد و مطرح کرد: در مجموع در سال گذشته با تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌ها در استان یک هزار و ۲۳۲ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی سرمایه اولیه تعاونی‌های تشکیل شده در سال گذشته را مبلغ  ۲۸ میلیارد ۵۸۰ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی‌های ایجاد شده در گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی مشغول به‌کار شده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دو =