لزوم حذف قوانین موازی توسط «مجلسی‌ها»/ «حاج قاسم» درگیر سوء استفاده سیاسی نشد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: جامعه ما منتظر بهره‌برداری از یک مجلسی است که قوانین موازی را از سر راه بردارد و قوانین مورد نیاز را تدوین و بیش از آن به مسئله نظارت بر قانون اشراف داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با منتخب مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جامعه ما به‌دلیل سلطه سیستم‌های حکومتی در طول تاریخ و در قرون اخیر به‌خاطر سلطه‌های بیگانه در انزوا قرار داشته است.

وی بیان داشت: از روز اول انقلاب که مردم ما به‌دنبال استقلال و آزادی و آرمان‌های دینی خود بوده‌اند، سلطه‌گران بین‌المللی و جهان‌خواران عالم این را بر نمی‌تابیدند، لذا ما در کنار انزوا و کمی تجربه ۴۰ سال با برخوردهای مختلف آن‌ها جنگیده و آن‌ها را در همه جبهه‌ها به‌رسوایی کشانده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ۴۰ سال اول انقلاب را علی‌رغم تمامی سختی‌ها و مشکلات سرافراز بیرون آمده‌ایم، تبیین کرد: امیدواریم با توجه به تجربه ۴۰ ساله‌ای که داریم در گام دوم انقلاب کمتر شاهد آزمون خطا باشیم و فریب رفاه را نخوریم.

عبادی خاطرنشان کرد: با توجه به نسل جوان امروز ما برای آینده‌ای بسیار نزدیک فراز خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم که امیدواریم این فراز فرود و نشیب نداشته باشد.

وی صحنه امروز را همان صحنه دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در صحنه‌های مختلف از اول انقلاب تا به امروز افرادی بوده‌اند که علی‌رغم قرار گرفتن در فراز و نشیب‌ها هیچ‌وقت به‌فکر رفاه خودشان نبودند که سمبل‌های این موضوع بسیار زیاد هستند اما به‌عنوان مثال می‌توان به یکی از آن‌ها یعنی سپهبد شهید سردار «حاج قاسم سلیمانی» اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در خصوص سردار سلیمانی، افزود: حاج قاسم سلیمانی به فراز و نشیب‌ها کاری نداشت و خودش را درگیر یک سری امور خیالاتی، منافع شخصی، جمع اموال و سوء استفاده‌های سیاسی نکرد چون اهداف دراز مدت داشت و به‌سمت کمال انسانی پیش می‌رفت.

عبادی با تأکید بر اینکه باید در گام دوم انقلاب اهداف دراز مدتی را که خداوند متعال در دین به‌عنوان آرمان انسانی برای ما تعیین فرموده در نظر بگیریم و اضافه کرد: نباید برای خودمان به سراغ رفاه برویم زیرا انقلاب ما باید جامعه بشری را نجات دهد لذا در آن بحث حزب و گروه و فامیل مطرح نیست.

وی با تأکید بر اینکه اگر آرمان‌های مقدس درازمدت تعقیب گردد دیگر نشیب و فرودی نخواهیم داشت، تبیین کرد: مجلس عصاره جامعه است و با حسن تشخیص و انتخاب مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گام بزرگی در جهت تحقق اهداف‌های انقلاب برداشته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: جامعه ما منتظر بهره‌برداری از یک مجلسی است که قوانین موازی را از سر راه بردارد و قوانین مورد نیاز را تدوین و بیش از آن به مسئله نظارت بر قانون اشراف داشته باشد.

عبادی با بیان اینکه از مجلس آینده هم در قانون‌گذاری و هم در نظارت بر حسن اجرای قانون توقع داریم که قانون اجرا و قوای سه‌گانه بتوانند وظیفه خود را انجام دهند، مطرح کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و نیروی اجرایی برای آینده‌ای نزدیک کمر همت را چنان ببندند که همه آن ارزش‌ها، زحمت‌ها و تلاش‌ها در زندگی روزمره مردم دیده شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دو =