آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در میدان مقابله با کرونا| از فعالیت ۳۳ کارگاه تا تولید ۲۵۹ هزار عدد ماسک

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آموزشگاه فنی و حرفه استان برای تأمین اقلام مورد نیاز در جهت مبارزه با کرونا فعالیت‌های خود را آغاز کردند، بیان داشت: تاکنون ۲۵۹ هزار و ۶۷۳ عدد ماسک و ۶۸۰ دست گان در این کارگاه‌های تولید شده ‌است.

حسین خوش‌آیند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه در این روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان حامی کادر درمان کشور می‌باشد، اظهار داشت: در بحث کرونا بسیاری از کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای به‌صورت خودجوش پای کار آمدند.

وی از وجود ۱۹ مرکز آموزش دولتی و ۱۶۱ آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد و بیان داشت: از مجموع آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی، ۳۳ کارگاه (۱۰ کارگاه در بخش دولتی و ۲۳ کارگاه در بخش غیردولتی) با فعالیت ۲۰۹ نفر از مربیان و کارآموختگان اقدام به تولید ملزومات بهداشتی مورد نیاز کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از تولید ۲۵۹ هزار و ۶۷۳ عدد ماسک و ۶۸۰ دست گان در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و مطرح کرد: از این میزان ۱۹۶ هزار و ۶۰۰ عدد ماسک و ۵۰۳ عدد گان در آموزشگاه‌های دولتی و ۶۳ هزار و ۷۳ عدد ماسک و ۱۷۷ عدد گان در آموزشگاه‌های خصوصی تولید شده است.

خوش‌آیند با بیان اینکه ۱۳۲ نفر در کارگاه‌های دولتی و ۷۷ نفر در کارگاه‌های غیردولتی به تولید ماسک، گان، ملحفه، لباس بیمار و سایر اقلام بهداشتی مشغول هستند، مطرح کرد: تاکنون در استان ۱۶ هزار و ۹۶۴ مورد خدمت از جمله دوخت ملحفه، لباس، کلاه کش‌دار، لباس بیمارستانی و سایر انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه ماسک‌های بهداشتی، کاورهای بخش قرنطینه بیمارستانی و دیگر اقلام مورد نیاز به‌صورت روزانه تولید و در اختیار ستاد مبارزه با کرونا ویروس قرار می‌گیرد، عنوان کرد: سعی ما بر این است که از طریق این خدمت ناچیز در کنار کادر درمان باشیم تا هرچه زودتر زنجیره شیوع کرونا ویروس قطع شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: تهیه و دوخت ماسک‌ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد و بخشی از این تولیدات پس از استریل شدن و بسته‌بندی در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار می‌گیرد و بخشی هم در بین اقشار کم‌درآمد و آسیپ‌پذیر به‌صورت رایگان توزیع می‎‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =