خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود/ پیش‌بینی خرید ۱۷ هزار تن گندم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از خرید تضمیمی گندم در استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در ۱۸ مرکز خرید انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مجتبی حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از کشت گندم و جو در ۳۸ هزار و ۴۹۵ هکتار از اراضی استان خبر داد و اظهار داشت: از این میزان ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۲۰ هزار و ۴۳۵ هکتار زیر کشت جو رفته است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۶۵ هزار تن گندم در استان خبر داد و بیان داشت: در بخش دیم محصولات کشاورزی زراعی شامل گندم و جو با توجه به نزولات جوی امسال سه هزار و ۶۸۷ هکتار کشت شده است.

فعالیت ۱۸ مرکز خرید تضمنی گندم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از خرید تضمیمی گندم در استان خبر داد و مطرح کرد: خرید تضمینی گندم در ۱۸ مرکز خرید انجام می‌شود که از این تعداد سه انبار شرکت غله و ۱۵ مرکز شرکت زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی است.

حسینی با بیان اینکه قیمت پایه گندم در سال زراعی جاری دو هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت پایه جو یک هزار و ۶۵۰ تومان است، تبیین کرد: خرید تظمینی گندم شامل گندم دیم هم می‌شود و جهاد کشاورزی موظف به خرید گندم از کشاورزان است.

وی متذکر شد: خروج گندم از استان بدون مجوز از جهاد کشاورزی و شرکت غله ممنوع است و برای نظارت بر خرید گندم گشت‌های ویژه راه‌اندازی شده است.

زنگ زرد گندم و توصیه به کشاورزان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به زنگ زرد گندم، مطرح کرد: امسال بحث آفت زنگ زرد گندم را در برخی از مناطق استان داریم که بیشتر در ارقام محلی مشاهده شده و از کشاورزان درخواست می‌شود برای پیشگیری از شیوع این آفت استفاده از ارقام اصلاح شده گندم را در دستور کار قرار دهند.

مجید اسداللهی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی نیز گفت: امسال ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم است.

آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت‌ماه

وی از آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت‌ماه خبر داد و بیان داشت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان تا اواخر اردیبهشت‌ماه به تناسب شرایط اقلیمی هر منطقه ادامه دارد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۱۸ مرکز خرید گندم در استان خبر داد و مطرح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم هر کیلویی دو هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

پیش‌بینی خرید ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان

اسدالهی با تأکید بر اینکه دولت هیچ محدودیتی در خرید تضمینی گندم از کشاورزان ندارد اما از دلالان خررید گندم انجام نمی‌شود، تبیین کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان در اراضی دیم و آبی برداشت شود.

وی با بیان اینکه امسال مطالبات خرید تضمینی گندم کشاورزان در مدت ۱۰  تا ۱۲ روز پرداخت می‌‎شود، خاطرنشان کرد: همچنین امسال۲۶۰ هکتار اراضی استان زیر کشت کلزا است که پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ تن دانه روغنی برداشت شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =