۶۷ هزار بسته معیشتی در خراسان‌جنوبی توزیع شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌‌جنوبی به فرمایش رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۷ هزار بسته غذایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ناصر خوش‌خبر ظهر امروز در نشست خبری به تشریح اقدامات انجام شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: تاکنون تمام ظرفیت‌های استان برای مقابله و مصون کردن مردم از خطر ویروس کرونا پای کار آمده‌اند.

وی با بیان اینکه تبلوری از ایثار و از خودگذشتگی و جانفشانی دوران دفاع مقدس را عرصه مقابله با کرونا در سطح کشور و استان شاهد هستیم، بیان داشت: در این مدت مسؤولان و مردم در کنار یکدیگر توان مضاعفی برای مقابله با کرونا خلق کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌‌جنوببی مطرح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۲ هزار بسته بهداشتی در بین اقشار آسیب‌پذیر، معلولان، سالمندان زمین‌گیر و غیره توزیع شده است.

خوش‌خبر با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز استان شامل ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده، تبیین کرد: با تامین مواد اولیه مورد نیاز این اقلام و تزریق تسهیلات و منابع مالی کافی خط تولید محلول ضدعفونی کننده دست در استان راه اندازی و همچنین آزمایشگاه تشخیص کرونا نیز در استان فعال شد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۲۴ ایستگاه در ورودی‌ها و خروجی‌های استان، اقداماتی کنترلی، تب‌سنجی و مراقبت‌های بهداشتی انجام شد، تصریح کرد: همچنین ۱۱ نقاهتگاه در شهرستان‌های مختلف استان با ظرفیت۱۴۴ تخت سازماندهی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌‌جنوبی از غربالگری بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در مرحله دوم غربالگری کرونا خبر داد و گفت: اکثر شهرستان‌های استان وضعیت زرد و قرمز دارند و همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و در خانه ماندن رعایت شود.

خوش‌خبر به فرمایش رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی در ماه رمضان اشاره و مطرح کرد: تاکنون ۶۷ هزار بسته غذایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در بین خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده و از امروز و همزمان با لیالی قدر نیز ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند شناسایی شده که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۳.۳ درصد خانواده‌های نیازمند شناسایی شده در شهرستان‌های مرزی هستند، بیان داشت: میانگین ارزش ریالی هر بسته معیشتی متناسب با تعداد جمعیت هر خانوارها از ۳۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌‌جنوبی خاطرنشان کرد: در رزمایش مهربانی ۲۲ سازمان مردم‌نهاد استان با ۲۸۳ نفر از نیروهای خود در آماده‌سازی بسته‌های معیشتی و اقدامات فرهنگی و تبلیغی همکاری دارند.

خوش‌خبر با اشاره به دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم شب‌های قدر، مطرح کرد: زمینه و بستر برگزاری مراسم شب‌های قدر در تمامی مساجد استان منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در مساجد دارای فضای باز شرکت‌کنندگان در فضای باز با رعایت فاصله یک متری می‌توانند مراسم شب‌های قدر را برگزار کنند، تبیین کرد: در مساجد فاقد فضای باز شرکت‌کنندگان تنها مجاز به استفاده از یک چهارم ظرفیت مسجد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌‌جنوبی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر باید از دستکش، ماسک و وسایل شخصی از جمله ادعیه، جانماز، تسبیح، مهر و قرآن استفاده کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =