خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق قطعی است

نخست‌وزیر سابق و رئیس فراکسیون «النصر» در پارلمان عراق، با تاکید به اینکه خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق قطعی است، هرگونه ادعای دخالت سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی «سپاه قدس» در امور داخلی عراق را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از ایرنا «حیدر العبادی» دوشنبه شب گذشته در گفتگو با تلویزیون «الفرات» ارگان خبری «جریان حکمت ملی» (سید عمار حکیم) که امروز در منابع خبری مختلف عراقی نیز بازتاب داشت، گفت که ایران از انتخاب‌های عراق حمایت می‌کند.

العبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» روابط متینی با همه گروه‌های مقاومت و مجاهدین در جبهه‌های جنگ علیه گروه تروریستی «داعش» داشت.

وی بیان کرد که سردار شهید سلیمانی با همه سیاسیون عراق روابط خوب و گسترده‌ای داشت و این روابط به همین محدود نمی‌شد، بلکه در تماس مستقیم با مردم عراق بود و بسیاری به داشتن پیوند‌های دوستی با شهید سلیمانی اذعان کرده‌اند.

نخست‌وزیر اسبق عراق که سازمان «الحشدالشعبی» در دوره او در جریان جنگ با داعش شکل گرفت، همچنین به خروج برخی از تیپ‌های وابسته به عتبات مقدسه از بدنه الحشدالشعبی انتقاد کرد.

العبادی گفت: الحشدالشعبی یک سازمان نظامی رسمی است، اما اینکه یک عده قهر کرده و یک عده هم برای بازگرداندن آن‌ها واسطه شده‌اند، این با مفهوم نهاد نظامی رسمی کشور سازگار نیست.

وی در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق نیز تاکید کرد که خروج آن‌ها از کشورش قطعی است، ولی افزود که عراق به کمک‌های آن‌ها در زمینه آموزش و تسلیحات نیاز دارد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =