فعالیت ۲۲ آشپزخانه «مهدوی» در خراسان‌جنوبی/ ۱۴ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه براساس این طرح ۲۲ آشپزخانه طرح اطعام مهدوی با هدف تهیه و تأمین غذای گرم برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان در استان راه‌اندازی و فعال شده است.

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: هر ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کرد که امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور از فضاهای صدا و سیما و فضای مجازی استفاده می‌کنیم.

وی از اجرای طرح بخشش ایرانیان باهدف کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا خبر داد و بیان داشت: در برنامه رزمایش بخشش ایرانیان اولین گام اجرایی طرح همسفره است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه براساس این طرح ۲۲ آشپزخانه طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان در استان راه‌اندازی و فعال شده، افزود: این آشپزخانه‌ها در نقاط مختلف استان فعال شده و در ماه مبارک رمضان در خدمت نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا هستند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه آشپزخانه‌های مهدوی در راستای اجرای رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: در مجموع ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم در این آشپزخانه‌ها طبخ و در اختیار نیازمندان و محرومان قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هزینه‌های طبخ و پخت غذاهای گرم در این آشپزخانه‌ها از محل کمک‌های اهدایی مردمی و خیران تأمین شده، مطرح کرد: علاوه بر توزیع غذای گرم، اهدای بسته‌های معیشتی در سه مرحله به نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه تاکنون ۶۶ هزار و ۹۱۹ پرس غذای گرم به ارزش ۸۱۴ میلیون تومان طبخ و توزیع شده است، تبیین کرد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۳۵ پرس به ارزش ۴۹۰ میلیون تومان توسط امداد و ۲۵ هزار و ۳۸۴ پرس به ارزش ۳۲۴ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری در استان تهیه و توزیع شده است.

سلم‌آبادی از توزیع ۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به همت مردم و خیران به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان خبر داد و گفت: همچنین با تصمیم شورای زکات مقرر شد ۴۰ درصد زکات مردم را که معادل بیشر از دو میلیارد تومان است برای خانواده‌های نیازمند جمع‌آوری کنیم.

وی از توزیع ۲۱ هزار و ۶۴۰ افطاری ساده به ارزش ۱۲۲ میلیون تومان از ابتدای ماه مبارک در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۴۰ افطاری ساده توسط کمیته امداد و هشت هزار و ۴۰۰ افطاری ساده توسط مراکز نیکوکاری در سطح استان اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی در خصوص اجرای طرح اکرام ایتام، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اجرای این طرح به‌صورت غیرحضوری و با هدف‌گذاری جذب ۱۰ هزار حامی از طریق فضای مجازی و با کمک سایر حامیان انجام می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =