حمایت بی‌دریغ دستگاه قضا از «جهش تولید»/ ۲۳۸ دادگاه آنلاین برگزار شد

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی حمایت بی‌دریغ دستگاه قضا از تولید و اشتغال را از مهم‌ترین سیاست‌ها ذکر کرد و گفت: باید متولیان اصلی برای رفع موانع تولید پای کار بیایند و از موازی‌کاری پرهیز شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست فصلی رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه در سال جاری، اظهار داشت: حمایت بی‌دریغ دستگاه قضا از تولید و اشتغال از مهم‌ترین سیاست‌ها است.

وی با بیان اینکه دادگستری‌ها و دادگاه‌ها باید دیدگاه واحد و جهادگونه برای رسیدن به این هدف مهم را داشته تا به جهش تولید در سال جاری برسیم، بیان داشت: اولویت ایجاد صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف از دیگر سیاست‌های قوه قضاییه در سال جاری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی مطرح کرد: از مشکلات عمده مردم پرونده‌های معوق در حوزه اجرایی و تعیین حکم است البته در خراسان‌جنوبی نیز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما با معضل جدی مواجه نیستیم.

گلایه تولیدکنندگان از ضوابط دست و پا گیر

حمیدی به گلایه تولیدکنندگان از موانع و ضوابط دست و پا گیر برای جهش تولید اشاره کرد و افزود: باید متولیان اصلی برای رفع موانع تولید پای کار بیایند و از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی عنوان کرد: محکومان جرائم غیرعمد از غده‌های سرطانی قوه قضایی هستند بنابراین باید بازداشت‌های جرائم غیرعمد به حداقل برسد و اعسار در پرونده‌های مهریه‌ها پذیرفته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه حفظ و رعایت امنیت جامعه خط قرمز ما است و اجازه نمی‌دهیم هیچ اقدامی آرامش روانی جامعه وارد شود، بیان داشت: از زمان شیوع کرونا در استان در راستای مدیریت زندان‌ها به ۷۰ درصد از زندانیانی که شرایط لازم مرخصی را داشتند، مرخصی اعطا شده است.

عفو زندانیان همزمان با عید سعید فطر

حمیدی از مشارکت ۱۵ درصدی مردم در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد در استان خبر داد و مطرح کرد: همزمان با عید سعید فطر تعدادی از زندانیان استان مشمول آزادی و عفو و رأفت اسلامی می‌شوند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی محیط‌های دادگستری، شیفت‌بندی محاکم قضایی استان برای جلوگیری از اجتماع مردم تا مهرماه و استقرار میز خدمت در ورودی مجتمع‌های قضایی را از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا و حفظ سلامت ارباب رجوع ذکر کرد.

برگزاری ۲۳۸ دادگاه آنلاین در استان

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری دادگاه‌های آنلاین بدون حضور فیزیکی طرفین پرونده از زمان شیوع کرونا، مطرح کرد: در این راستا تاکنون ۲۳۸ دادگاه آنلاین در سراسر استان از طریق ویدئو کنفرانس و سایر تجهیزات برگزار شده است.

حمیدی ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۹۹ مورد دادگاه حقوقی و ۱۳۹ مورد دادگاه کیفری(۲) با حضور ۱۲۱ نفر متهم، ۶۴ نفر شاکی، ۳۶ نفر وکیل، ۱۵ نفر نماینده حقوقی سازمان‌ها و ادارات، شش نفر شاهد و یک نفر کارشناس برگزار شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =