۲۴۶ واحد خون طی شب‌های قدر در خراسان‌جنوبی اهدا شد

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی از اهدای ۲۴۶ واحد خون طی شب‌های نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان امسال در استان خبر داد.

محمدرضا عاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: طی ماه مبارک رمضان دو پایگاه اهدای خون در شهرهای بیرجند و طبس فعال است.

وی با بیان اینکه مرکز اهدای خون بیرجند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ فعال است، بیان داشت: همچنین مردم می‌توانند بعد از افطار نیز از ساعت ۲۰:۱۵ تا ساعت ۲۴:۳۰ بامداد با مراجعه به این مرکز اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی مطرح کرد: مرکز اهدای خون شهرستان طبس نیز پس از افطار از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۳:۴۵ و شب‌های قدر تا ساعت ۱:۳۰ بامداد حتی تا زمانی که مراجعه کننده داشته باشیم، فعال است.

عاملی با اعلام اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا اولین شب قدر ۸۹۴ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه و ۶۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز خونی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان در داخل تأمین شده است.

وی از اهدای ۱۷۷ واحد خون در دومین شب قدر در استان خبر داد و اعلام کرد: در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، ۲۱۴ نفر به دو مرکز خون‌گیری استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۷ نفر موفق به اهدای خون به بیماران نیازمند شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با یان اینکه بیشترین گروه خونی اهدا شده در شب بیست و یکم رمضان O مثبت و کمترین گروه خونی اهدا شده AB منفی بود، اضافه کرد: همچنین در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان ۶۴ نفر در خراسان‌جنوبی موفق به اهدای خون شدند.

عاملی با بیان اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون رعایت و اهداکنندگان خون هیچ‌گونه نگرانی برای مراجعه به مراکز اهدای خون نداشته باشند، تبیین کرد: در سطح استان به همه گروه‌های خونی نیاز است اما بیشترین نیاز ما به گروه‌های خونی منفی است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 12 =