بازگشایی مدارس خراسان‌جنوبی/ حضور دانش‌آموزان اختیاری است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: مدارس این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز بازگشایی شد.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به بازگشایی مدارس استان، اظهار داشت: مدارس استان با رعایت نکات بهداشتی از امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه به‌مدت یک ماه بازگشایی شد.

وی با تأکید بر اینکه مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌های شبانه‌روزی به‌دلیل آسیب‌پذیر بودن در برابر ویروس کرونا بازگشایی نمی‌شوند، بیان داشت: دانش‌آموزان به‌مدت یک ماه به‌صورت اختیاری در مدرسه حضور می‌یابند تا سؤالات و ابهامات درسی خود را برطرف کنند.

برای ورود دانش‌آموزان تمام سطوح مدارس ضدعفونی و صابون مایع و محلول‌های ضدعفونی تأمین شده است

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی مراقبت و کنترل بیماری کرونا، برای ورود دانش‌آموزان تمام سطوح مدارس ضدعفونی و صابون مایع و محلول‌های ضدعفونی تأمین شده و فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌ها در نظر گرفته شده است.

استفاده از ماسک و دستکش برای دانش‌آموزان و معلمان الزامی است

 

 

واقعی با تأکید بر اینکه در تعدادی از مدارس براساس تصمیم مدیر آموزشگاه، دانش‌آموزان گروه‌بندی و در هر ساعت تعداد محدودی از آنان در کلاس درس حاضر می‌شوند، افزود: با توجه به بازگشایی مدارس استفاده از ماسک و دستکش برای دانش‌آموزان و معلمان الزامی است.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری پایه دوازدهم، مطرح کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۷ خرداد ماه در استان آغاز می‌شود که در امتحانات نهایی، ۲۰ نمره از ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی است (حجمی که قبل از تعطیلی مدارس به خاطرشیوع کرونا تدریس شده بود) و ۴ نمره به‌‌صورت اختیاری که مبنای آن ۲۰ درصد حجم کتاب‌هاست که به‌صورت مجازی و تلویزیونی آموزش داده شده است.

با آغاز به‌کار مجدد مدارس، آموزش دانش‌آموزان در شبکه شاد همچنان ادامه دارد

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از برگزاری امتحانات پایه نهم به‌علت انتخاب رشته دانش‌آموزان به‌صورت حضوری خبر داد و خاطرنشان کرد: با آغاز به‌کار مجدد مدارس، آموزش دانش‌آموزان در شبکه شاد همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح           

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =