اتصال ۷۶ روستای خراسان‌جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با اشاره به بهره‌برداری ۴۶ سایت تلفن همراه در استان، گفت: با بهره‌برداری از این سات‌ها، ۷۶ روستای خراسان‌جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، صبح امروز آیین بهره‌برداری از دسترسی بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات از طریق ویدئوکنفرانس معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور استاندار خراسان‌جنوبی در روستای سیدان از توابع شهرستان درمیان برگزار شد.

مصطفی بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری ۴۶ سایت تلفن همراه در استان، گفت: با بهره‌برداری از این سات‌ها، ۷۶ روستای خراسان‌جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را ۲۱ میلیارد ۹۴۵ میلیون تومان ذکر و بیان داشت: با بهره‌برداری از این پروژه بیش از پنج هزار خانوار روستایی استان از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی اعلام کرد: با اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات تاکنون ۶۵۰ روستای استان به این شبکه متصل شده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۱۴۰ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

بهی با اعلام اینکه تا پایان امسال بیش از ۷۰ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار می‌گیرند، مطرح کرد: جمعیت برخوردار روستای سیدان ۹۷ خانوار است که سایت این روستا به فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم همراه اول مجهز شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از فارس؛ افتتاح این پروژه‌ها از وعده‌های وزیر ارتباطات در سفر بهمن‌ماه گذشته‌اش به خراسان‌جنوبی بود که امروز محقق می‌شود، طبق این خبر وزارت ارتباطات مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی ارتباطات متصل کند اما برنامه وزارت ارتباطات بر این است که تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاها را تحت پوشش این شبکه درآورد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =