طبس در آخرین «الغوث» امسال

طبس نیوز – بیش از نیمی از طبسی‌ها که شب‌های قدر امسال از حضور در آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) و مساجد به دلیل وجود ویروس کرونا محروم ماندند، امشب چشم امیدشان به آخرین شب قدر دوخته شده است.

فاطمه ابولحسنی رحمانی – به گزارش طبس نیوز، ماه خدا به دهه آخر رسید و شب‌های قدر به آخرین پله، و منتظران نفس‌های آخر الغوث را بلندتر زمزمه می‌کنند.

آنگاه که چشم امیدمان به درگاهی پر از طراوتِ بخشش دوخته شود و قلب‌هامان در ذکر «بک یا الله» غوطه‌ور شود تازه می‌فهمیم این آخرین نغمه‌های رمضان است که خوانده می‌شود.

امسال رمضانی متفاوت داشتیم، عده کثیری از هموطنانمان در خانه شب‌زنده‌داری کردند، اما باز هم درهای قلب تپنده طبس به روی همشهریان باز شد و با رعایت قوانین مراقبتی جمعی از هموطنان در صحن و سرای باصفای آستان مبارک حاضر شده و جمعی نیز از پای گیرنده‌های تلویزیون در این مراسم معنوی شرکت کردند.

به گفته حجت الاسلام رئوف سیدنژاد، مدیر عامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، این آستان که سال گذشته در مجموع سه شب میزبان بیش از ۴۰ هزار نفر از همشهریان و هم استانی‌ها بود، امسال با رعایت مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، در دو شب اول قدر در مجموع میزبان ۸ هزار نفر بود و امشب نیز پیش بینی می‌شود پذیرای حدود ۷ هزار نفر از همشهریان باشد.

حجت الاسلام قناعت رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس نیز ضمن ارائه گزارشی گفت: در شب‌های قدر از مجموع ۲۵۶ مسجد در کل طبس، بخش‌ها و روستاها بیش از ۲۰۰ مسجد «تنها در این شب‌ها» و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعال بوده است.

وی همچنین افزود: امسال در مساجد، هیئات و تشکل‌های مذهبی هیچ مبلغی از شهرهای دیگر به طبس دعوت نشد و تنها از ظرفیت روحانیون بومی و طلاب حوزه علمیه شهرستان استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =