شناسایی ۲۲ کانون آلوده به ملخ صحرایی در «نهبندان»/ ۴۰ هزار هکتار آلوده شد

فرماندار نهبندان از شناسایی ۲۲ کانون آلوده در ۶ نقطه شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان آلوده به ملخ صحرایی هستند که حدود شش هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی آلوده سمپاشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از نهبندان، مجید بیکی ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با ملخ صحرایی شهرستان نهبندان، اظهار داشت: امکانات و تجهیزات لازم برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی در نهبندان محدود بوده و مجموعه جهاد کشارزی استان باید شرایط ویژه ای را برای مبارزه با این نوع ملخ در نهبندان ایجاد کند.

وی بیان داشت: تمامی دستگاه‌های شهرستانی مانند ارتش، بسیج، سپاه، دامپزشکی، منابع طبیعی و غیره برای مقابله با ملخ‌های صحرایی بسیج شده و همکاری لازم را دارند ولی این دستگاه‌ها نمی‌توانند در خصوص مبارزه با بحران ملخ تمرکز داشته باشند.

فرماندار نهبندان از شناسایی ۲۲ کانون آلوده در شش نقطه شهرستان خبر داد و مطرح کرد: هم‌اکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان آلوده به ملخ صحرایی هستند که حدود شش هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی آلوده برای مقابله با این نوع ملخ سمپاشی شده است.

بیکی با بیان اینکه هم‌اکنون سه دستگاه سمپاش با مجموعه جهادکشاورزی همکاری دارند که باید این تعداد به همراه نیروی انسانی لازم بیشتر به‌کارگیری شود، افزود: بضاعت شهرستان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی ضعیف‌تر است چراکه آمادگی مبارزه با ملخ صحرایی با این حجم وسیع را نداریم.

وی با گلایه از اینکه رقم اعتباری تخصیص یافته برای مبارزه با ملخ صحرایی از سوی وزارت کشاورزی کفاف تهیه سم هم نمی‌کند، عنوان کرد: باید وضعیت ارسال هواپیمای سمپاش به شهرستان نهبندان مشخص شود زیرا باید باند فرود را در سه نقطه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 14 =