آسمان خراسان‌جنوبی زیر نظر ۶ گروه استهلال

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی گفت: شش گروه استهلال از عصر امروز برای رؤیت هلال ماه شوال در خراسان‌جنوبی مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: هر سال مصادف با روز ۲۹ ماه مبارک رمضان، گروه‌های استهلال ماه شوال در نقاط مختلف کشور برای رؤیت هلال ماه مستقر می‌شوند.

گروه‌های استهلال برای احتیاط و حصول اطمینان خاطر از غروب امروز اقدام به استهلال می‌کنند

 

وی بیان داشت: گروه‌های استهلال برای احتیاط و حصول اطمینان خاطر از غروب امروز اقدام به استهلال می‌کنند تا اگر هلال ماه رؤیت شد و این رؤیت در حدی بود که برای رهبر انقلاب قابل اطمینان باشد‌، اعلام شود.

این گروه‌ها در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس، بشرویه، خضری‌دشت‌بیاض و سه‌قلعه مستقر می‌شوند

 

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی از استقرار شش گروه استهلال از عصر امروز برای رؤیت هلال ماه شوال در خراسان‌جنوبی خبر داد و تصریح کرد: این گروه‌ها در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس، بشرویه، خضری‌دشت‌بیاض و سه‌قلعه مستقر می‌شوند.

اهل فن نظرشان این است که غروب امروز هلال ماه شوال قابل رؤیت است

 

رحیم‌آبادی با اعلام اینکه هر گروه شامل چهار تا پنج نفر هستند که با در اختیار داشتن تجهیزات کامل همچون تلسکوپ و دوربین ماه شوال را رصد می‌کنند، عنوان کرد: بیشتر کارشناسان و اهل فن نظرشان این است که غروب امروز هلال ماه شوال قابل رؤیت است و ماه رمضان امسال ۲۹ روزه خواهد بود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − پنج =