اندیشه امام خمینی(ره) را با منافع روزمره پست دنیایی معامله نکنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکیدبر اینکه امام خمینی (ره) در مقابل استکبار جهانی ایستاد، گفت: امروز اندیشه امام خمینی (ره) برای نجات نوع بشری است که همه تشنه عدالت هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی دفتر نمانده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت ملکوتی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد، اظهار داشت: غم از دست دادن امام خمینی (ره) بزرگ بود اما مرگ انسان‌های کامل یک تولد جدید است و این موجب تسلی خاطر می‌شود.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) زنده است چرا که امام یک شخص نیست، گذشته از اینکه روح پاکش شهیدپرور است و در مقام عند ربهم یرزقون قرار دارد اما به عنوان یک اندیشه و مکتب مطرح است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک مکتب و اندیشه ناب است، ادامه داد: این همه پیامبران و اوصیای الهی که به شهادت رسیدند همه فدای مکتب خدا شدند و ارزش این مکتب حتی از زندگی ناسوتی پیامبران و اوصیای الهی بالاتر است چرا که دانی باید فدای عالی شود نه اینکه عالی فدای دانی.

عبادی با اشاره به اینکه دین از زندگی این جهانی پیامبران هم باارزش‌تر است، عنوان کرد: این مقام نرخ‌گذاری است، کاری که امام خمینی (ره) کرد، ساده نبود.

وی بیان کرد: کاری که امام خمینی (ره) انجام داد این بود که یک اسلام ناب کارشناسی شده براساس آنچه را که پیامبران آوردند، جدا کردند و آن را به دور از امیال نفسانی و اندیشه‌های واهی معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه معرفی اسلام ناب به جامعه بشری نخستین گام امام خمینی (ره) بود، افزود: امام راحل جلوی استبداد فردی و سیستمی ایستاد چرا که سیستم پادشاهی متکی به‌هیچ دلیل اثباتی عقلی و علمی و وحی نیست و هر کسی زور و قدرت کشتارش بیشتر است برای خود حکومتی تشکیل می‌دهند.

عبادی با اشاره به اینکه مهم‌تر از همه این بود که امام خمینی (ره) در مقابل استکبار جهانی ایستاد و آن را مایه فساد می‌دانست، تصریح کرد: تنها پناه امام راحل ایمان به خدا بود و این همه رنج‌ها را تحمل کرد تا انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی با بیان اینکه در طول زمان چهل ساله انقلاب ما مقصر هستیم که عده‌ای برای استکبار جهانی تلاش می‌کنند و آنچه کار ما را به تأخیر می‌اندازد این تفکر انحرافی است، افزود: امروز اندیشه امام خمینی (ره) برای نجات نوع بشری است که همه تشنه عدالت هستند.

عبادی با تأکید بر اینکه امروز اگر مدیریتی بتواند جامعه بشری را در دنیا اداره کند اسلام است نه یهود، ادامه داد: امروز جهان به بن بست رسیده و تنها یک راه دارد و آن هم اسلاب نابی است که امام خمینی (ره) بر اساس اجرای عدالت نشان داده است.

وی با تأکید بر اینکه باید قدردان مکتب اسلام باشیم چرا که همه سرنوشت و نفع ما در اینجا گره خورده است، عنوان کرد: متأسفانه عده‌ای هنوز به دنبال تفکر لیبرال دموکراسی غرب هستند در حالی که همه دانشمندان غرب و شرق در مقابل اندیشه امام خمینی(ع) متواضع هستند و نباید ما  اندیشه امام راحل را با منافع روزمره پست دنیایی معامله کنیم.

 انتهای پیام/۳۴۰۳/ح          


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =