ابتلای ۳۵ نفر از کادر درمان خراسان‌جنوبی به کرونا/ شناسایی ۱۹ بیمار جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۳۵ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: تاکنون موردی از فوت کادر درمان استان خراسان‌جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶ آزمایش مشکوک به کرونا انجام شد که از این تعداد نتیجه ۱۹ مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی بیان داشت: از مجموع نمونه‌های مثبت امروز ۹ نفر در شهرستان بیرجند، شهرستان‌های سربیشه و سرایان هر کدام سه نفر، نهبندان دو نفر و از شهرستان‌های طبس و قاین هرکدام یک نفر گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از ۱۹ بیمار جدید، ۱۶ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از موارد سرپایی بودند و سه نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

مهدی‌زاده مطرح کرد: تعداد کل آزمایش‌های انجام شده تاکنون شش هزار و ۸۸۹ آزمایش بوده که از این تعداد نتیجه شش هزار و ۶۲ آزمایش منفی و ۸۲۷ آزمایش مثبت گزارش شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی، تبیین کرد: از مجموع بیماران، ۷۶۱ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و یا از موارد سرپایی بودند و ۲۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال یک نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم و تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی ۴۶ نفر است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۳۵ نفر از پرسنل و کادر درمانی استان به کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: تاکنون موردی از فوت کادر درمان استان خراسان‌جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

وی با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان، اعلام کرد: ۶۱ درصد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا از اعضای خانواده‌ها هستند که در شب نشینی‌ها و ارتباطات خانوادگی ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شروع مجدد مسافرت‌ها، حضور در تجمعات بدون ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و کاهش تعداد دفعات شست‌وشوی دست‌ها در شبانه‌روز سبب شده این ویروس در کشور و در استان ما گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 18 =