ایجاد و تثبیت اشتغال ۲۸۸۷ نفر در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از افتتاح ۱۵۶ پروژه در هفته جهادکشاورزی در استان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۱۶۶ نفر اشتغال ایجاد شده و دو هزار و ۷۲۱ نفر هم تثبیت اشتغال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا قوسی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد نیاز غذایی کشور از بخش کشاورزی تأمین می‌شود.

وی بیان داشت: بخش کشاورزی تأمین کننده مواد خام سایر بخش‌ها است و در زمینه کنترل و جلوگیری از مهاجرت و توسعه طبیعت‌گردی و گردشگری نیز نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از افزایش ۵۶ درصدی اعتبارات تملک دارایی استان در سال گذشته خبر داد و افزود: این اعتبارات از ۱۱۳ میلیارد تومان به ۱۷۷ میلیارد تومان افزایش یافت که ۹۳ درصد این افزایش‌ها مربوط به اعتبارات ملی بوده است.

قوسی از اجرای بیش از ۴۰۰ طرح بخش کشاورزی با ۹۰۰ ریز پروژه با اولویت طرح‌های آب و خاک در استان خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته پروژه سیستم نوین آبیاری در ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار از ارضی استان آغاز شد که از این میزان شش هزار و ۴۹۱ هکتار به سیستم نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

وی از احیای ۳۴۶ رشته قنات در سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: با اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی عملکرد تولیدات بخش کشاورزی از ۸۴۹ هزار تن به ۸۷۹ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از افتتاح ۱۵۶ پروژه به ارزش ۶۷۳ میلیارد ریال در هفته جهادکشاورزی در استان خبر داد و گفت: از این میزان ۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۲۳۴ میلیارد ریال آورده متقاضی بوده است.

قوسی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۱۶۶ نفر اشتغال ایجاد شده و دو هزار و ۷۲۱ نفر هم تثبیت اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان، بیان داشت: تاکنون کمیسیون ماده۲ برای بیش از یک هزار و ۳۱ هکتار برگزار و با واگذاری زمین مجتمع‌ها موافقت و همچنین فراخوان جذب سرمایه‌گذار در نهبندان، سرایان، سربیشه و زیرکوه داده شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به درگیری چهار شهرستان سربیشه، زیرکوه، درمیان و نهبندان به آفت ملخ صحرایی، عنوان کرد: در زمینه سم و تجهیزات کمبودی نداریم و تمام شهرستان‌ها تحت پوشش قرار دارند و تنها در زمینه خودرو با کمبودی مواجه‌ایم که با همکاری نیروهای نظامی رفع شد.

قوسی با اشاره به وجود ۱۶۸ باب استخر با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ تن پرورش ماهی در استان، بیان داشت: سال گذشته مجوز پرورش ماهی تیلاپیا برای ۱۱ باب استخر اخذ و همچنین ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا وارد شده و آماده توزیع است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شانزده =