بسته خبری پلیس خراسان جنوبی | از افزایش ۱۱ درصدی سرقت تا ناکامی قاچاقچی مواد مخدر

رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۱ درصدی کشف سرقت در استان بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی سبزعلی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه احساس امنیت بالا از سوی مردم باعث افزایش سرقت شده، اظهار داشت: احساس امنیت و عدم تجهیز امکانات پیشگیری از سرقت، باز گذاشتن درب منزل و عدم قفل کردن درب خودرو افزایش سرقت را منجر شده است.

وی بیان داشت: تنها مردم علت سرقت نیستند چراکه عوامل اجتماعی و اقتصادی اعم از اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و بیکاری باعث روی آوردن به سرقت می‌شود.

سرقت مسلحانه و خشن نداریم

رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به سرقت‌های انجام شده طی سال جاری، مطرح کرد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشف سرقت ۱۱ درصد و میزان سرقت‌ها ۱۳ درصد افزایش داشته است.

سبزعلی با بیان اینکه خوشبختانه در خراسان‌جنوبی سرقت مسلحانه و خشن نداریم، مطرح کرد: از مجموع سرقت‌های سال جاری، هفت درصد مربوط به سرقت خودرو و ۲۸ درصد مربوط به سرقت محتویات داخل خودرو بوده است.

وی با تأکید بر اینکه پلیس با مجرمان برابر قانون رفتار می‌کند، عنوان کرد: شهروندان در صورت بروز سرقت یا مواجه با سارق، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گزارش دهند تا زمان طلایی برای تحقیقات علمی پلیس از بین نرود.

کشف ۱۰۳ کیلوگرم تریاک در سربیشه

«محمود پارسافر» معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: مأموران نیروی انتظامی شهرستان سربیشه هنگام کنترل محورهای عبوری به یک خودروی ۴۰۵ که با سرعت بالایی در حرکت بود مشکوک شدند و به راننده آن دستور ایست دادند.

وی افزود: متهم بدون توجه به ایست پلیس از محل متواری شد که مأموران با اجرای طرح مهار خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۱۰۳ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

ناکامی قاچاقچی مواد مخدر در درمیان

«حسن دشتستانی» فرمانده انتظامی شهرستان درمیان گفت: مأموران نیروی انتظامی شهرستان درمیان هنگام کنترل محورهای عبوری به یک موتورسیکلت مشکوک و به راکب آن دستور ایست دادند.

وی با بیان اینکه متهم بدون توجه به ایست پلیس از محل متواری شد که با اجرای طرح مهار موتورسیکلت توسط مأموران متوقف شد، تبیین کرد: مأموران در بازرسی از موتور سیکلت و محل تردد آن مقدار ۲۶ کیلو  و۹۰۰ گرم تریاک کشف و متهم دستگیر شد.

کشف بیش از ۲ هزار قرص غیر مجاز در نهبندان

«احسان رحیمی» فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران نیروی انتظامی شهرستان نهبندان در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق و کالای ممنوعه به یک اتوبوس مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو دو هزار  و ۶۷۵ عدد قرص غیرمجاز که به‌طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود را کشف و در این رابطه  یک متهم دستگیر شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =