آخرین وضعیت «کرونا» در خراسان‌جنوبی| از بستری ۲۳۳ بیمار تنفسی تا فوت ۸۴ بیمار کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۳۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان‌جنوبی بستری هستند.

محمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنکار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به آخرین وضعیت بیماران تنفسی و بیماران کرونایی، اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۳۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان‌جنوبی بستری هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان ۱۰۹ نفر مبتلا به کرونا هستند، بیان داشت: از این تعداد ۱۳ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که متأسفانه حال سه نفر از آنان نامساعد است.

۱۵ درصد از بیماران مبتلا به کرونا دچار علائم شدید و وخیم می‌شوند که حدود پنج درصد نیاز به مراقبت ویژه پیدا می‌کنند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۱۵ درصد از بیماران مبتلا به کرونا دچار علائم شدید و وخیم می‌شوند که حدود پنج درصد نیاز به مراقبت ویژه پیدا می‌کنند، مطرح کرد: از مجموع بیماران حاد تنفسی استان ۲۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند.

دهقانی با اشاره به اینکه معمولا از بین تمام موارد بیماران کرونا دو درصد به دلیل وخامت اوضاع و شدت عوارض دچار مرگ می‌شوند، اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت سه مورد فوت جدید تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به ۸۴ نفر رسید.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان از نظر شیوع و گسترش بیماری کرونا، گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه، خوسف، نهبندان، فردوس و طبس در وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) قرار دارند.

به دستور استاندار قرار است محدودیت‌های جدید پس از بررسی و تصویب نهایی در مناطق قرمز خراسان‌جنوبی اعمال شود

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در مناطق پرخطر و بسیار پرخطر از نظر شیوع کرونا زندگی می‌کنند و به دستور استاندار قرار است محدودیت‌های جدید پس از بررسی و تصویب نهایی در مناطق قرمز خراسان‌جنوبی اعمال شود.

دهقانی بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حضور حداقلی در تجمعات تأکید و خاطرنشان کرد: مردم در صورت خروج از منزل حتما در تجمعات ماسک بزنند و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت کنند که شاهد مشکلات جدی بعد از این نباشیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی          


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =