مسکن ارزان‌قیمت به کمک کارگران خراسان‌جنوبی می‌آِید!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: تفاهم‌نامه احداث واحد مسکونی ارزان‌قیمت در مرکز استان برای کارگران منعقدشده که مدت اجرای آن سه سال است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا اشرفی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بیکاری برخی از مشاغل، اظهار داشت: چهار هزار و ۲۰۰ متقاضی کسب و کار در سامانه کارا ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون شش هزار و ۲۰۰ نفر از افراد بیکار شده از ابتدای اسفندماه در بحث کرونا در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: برای واجدین شرایط مبلغی توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث مشاغل آسیب‌دیده از کرونا چندین مؤسسه همکاری دارند، افزود: در این راستا هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است.

اشرفی با اعلام اینکه تفاهم‌نامه احداث واحد مسکونی ارزان‌قیمت منعقد شده است، عنوان کرد: تفاهم‌نامه احداث واحد مسکونی ارزان‌قیمت در مرکز استان برای کارگران منعقدشده که مدت اجرای آن سه سال است.

وی نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی در سال ۹۸ برابر اعلام مرکز آمار ایران را ۶.۹ درصد عنوان کرد و یادآور شد: در سال گذشته خراسان‌جنوبی در مقایسه با سایر استان‌های کشور رتبه اول را داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال ۹۸ استان نسبت به ۹۷ دو درصد کاهش داشته است، گفت در سال ۹۸ همچنین نرخ مشارکت اقتصادی خراسان‌جنوبی ۴۵.۱ درصد می‌باشد.

اشرفی خاطرنشان کرد: تعداد پنج دفتر مشاوره و اطلاع‌رسانی خدمات کارآفرینی در خراسان‌جنوبی وجود دارد که در مجموع به ۲۶۰ طرح کسب و کار، حمایت و مشاوره داده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =