گام دوم «کمک مؤمنانه»| از کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی تا تهیه ملزومات تحصیلی برای دانش‌آموزان

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در مرحله دوم گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» تهیه و توزیع ملزومات تحصیلی دانش‌آموزان از اولویت‌های این مرحله از رزمایش است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: رزمایش سراسری «کمک مؤمنانه» اوایل امسال برای کمک و خدمت‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا و افرادی که مشاغل خود را از دست داده‌اند در استان آغاز شد.

وی بیان داشت: گام نخست رزمایش طی سه مرحله در استان اجرا شد که طی گام اول رزمایش در مجموع ۱۳۶ هزار و ۲۱۴ سبد کالا بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا در استان توزیع شد که یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان کمک خیران و مردم بود.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان داشت: گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» طی سه مرحله در دستور  کار قرار گرفت که مرحله اول آن همزمان با دهه امامت و ولایت اجرا شد.

هنری ادامه داد: طی این مرحله از رزمایش خدماتی به ارزش ۲۰ میلیارد و  تومان به نیازمندان و مناطق محروم و تسهیلاتی به ارزش سه میلیارد تومان به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ارائه شد.

وی تبیین کرد: در مرحله نخست گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» خدماتی نظیر توزیع بسته‌های معیشتی، نان، گوشت ،کارت هدیه، جهیزیه، لوازم‌التحریر، پوشاک، کفش و همچنین وام قرض‌الحسنه به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا اهدا شد.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در مرحله نخست گام دوم انجام شد اطعام در روز عید غدیر بود که با فرهنگ‌سازی انجام‌شده شاهد گسترش قابل توجه طرح اطعام علوی در سطح استان بودیم.

هنری بیان داشت: در روز عید غدیر بالغ بر ۱۴۶ هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع شد که در مجموع در مرحله اول بیش از ۲۷۸ هزار پرس غذای گرم به ارزش سه میلیارد و ۳۰ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شد.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در مرحله نخست گام دوم نهضت مؤمنانه ۳۵۸ سری جهیزیه به ارزش چهار میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان، بیش از یک هزار و ۶۰۰ کارت هدیه به ارزش ۴۴۷ میلیون تومان، ۱۵ هزار بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان، بیش از ۱۴ هزار قرص نان به ارزش هشت میلیون تومان و همچنین تعداد بیش از ۱۳۷ هزار بسته گوشت به ارزش هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بین نیازمندان شهرستان‌های استان توزیع شد.

هنری ادامه داد: همچنین بیش از چهار هزار بسته لوازم‌التحریر و ۴۰۰ دست کفش و پوشاک به ارزش ۴۸۰ میلیون تومان در بین دانش آموزان مناطق کم‌برخوردار توزیع و همچنین در راستای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ۴۲۵ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش سه میلیارد تومان پرداخت شد.

وی مطرح کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید تهیه و توزیع اقلام آموزشی شامل لوازم‌التحریر، پوشاک، کیف و کفش در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته ولی خارج از این موضوع در زمینه‌هایی مانند بسته‌های معیشتی و غیره نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از آغاز مرحله دوم گام دوم «کمک مؤمنانه» همزمان با هفتم محرم خبر داد و گفت: مرحله دوم رزمایش در روز پنجشنبه مصادف با هفتم محرم‌الحرام ۱۴۴۲ در محل حسینیه جماران بیرجند آغاز می‌شود.

هنری خاطرنشان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، برای دانش‌آموزان نیازمند و محروم استان در حال حاضر ۲۱ هزار بسته توسط خیران مدرسه‌ساز، دو هزار بسته توسط خیران خارج از استان و ۴۳ هزار بسته توسط کمیته امداد تهیه شده که به‌زودی بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عشق و شور حسینی محور مرحله دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» خواهد بود، افزود: با توجه به تهیه لیست جامع و کاملی از نیازمندان تا پایان هفته، امیدواریم همه افراد آسیب‌دیده از کرونا از کمک‌های این مرحله بهره‌مند شوند.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با آغاز مرحله دوم از گام دوم نهضت «کمک مؤمنانه» امیدواریم با کمک و همدلی مردم و مسؤولان بتوانیم همانند مراحل قبلی کمک‌های خوبی را جمع‌آوری  به نیازمندان اهدا کنیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =