۸۵ درصد تولید زعفران متعلق به ایران است/ برای جلوگیری از خام‌فروشی اتاق بازرگانی ورود کند

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواستار افزایش بهره‌وری زعفران، زرشک و انار در خراسان‌جنوبی شد و گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد زعفران در بازار جهان را در دست داریم و می‌طلبد به سمت فرآوری و جلوگیری از خام‌فروشی محصول برویم که این مهم نیازمند ورود اتاق بازرگانی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اوسط‌هاشمی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: پارلمان بخش خصوصی پارلمانی موفق و پرچم‌دار کار، تلاش و عبور از بحران است و اگر نقش بخش خصوصی در کنار دولت نبود با این تحریم شکننده، بحران دور از انتظار نبود.

وی افزود: عزت تنها منحصر به دفاع مقدس نبود بلکه امروز فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با اراده خود، عزت‌آفرین شدند.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: امروز از تولید ۹۰ تن محصول کشاورزی به بیش از ۱۳۰ میلیون تن رسیده‌ایم و نقش فعالان اقتصادی به‌خوبی در مسیر مقاومت نمایان شده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه هر کس در موضع کار و تولید استان و مهارتش مورد سنجش قرار گرفت، برایش گواهینامه صادر شود، بیان داشت: اگر هر کس در تشکل خودش به توانایی رسیده و مورد ارزیابی قرار گرفته، برایمان سند بوده و گواهینامه صادر می‌شود.

وی سرمایه انسانی را ارزشمندترین و گران‌بهاترین سرمایه خراسان‌جنوبی دانست و تصریح کرد: دپارتمان ملی معدن و خوشه‌ها در را خراسان‌جنوبی تأسیس می‌کنیم که نقش ملی را عهده‌دار باشد.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: این استان گران‌بهاترین محصولات قیمتی و کشاورزی مانند زعفران را دارا بوده که تاکنون تلاش‌های زیادی در راستای نجات این محصول از غارت انجام شده است.

هاشمی خواستار افزایش بهره‌وری زعفران، زرشک و انار در خراسان‌جنوبی شد و تبیین کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد زعفران در بازار جهان را در دست داریم و می‌طلبد به سمت فرآوری و جلوگیری از خام‌فروشی محصول برویم که این مهم نیازمند ورود اتاق بازرگانی است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هم به افزایش مهارت کارگران فعلی و هم به جذب نیروی جدید می‌اندیشیم، عنوان کرد: تاکنون مرکز هدایت اشتغال در ۲۲۰ دانشگاه ایجاد شده و آمادگی تجهیز تمام دانشگاه‌ها به این مرکز را داریم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + نوزده =