۱۷ بقعه خراسان‌جنوبی میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: ۱۷ بقعه متبرکه شاخص استان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه‌های محرم و صفر است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به نقش بقاع متبرکه در ترویج شعائر مذهبی و معارف عاشورایی مکتب امام حسین (ع)، اظهار داشت: هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده و امامزادگان به نوعی محل برگزاری مراسم هیأت‌های مذهبی هستند.

وی به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم مذهبی در فضای باز اشاره و بیان داشت: هیأت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۷ بقعه متبرکه استان خبر داد و مطرح کرد: تمامی برنامه‌های امسال از همایش قبیل احلی من‌العسل، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی و اقامه نماز ظهر و عصر روز عاشورا در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بخشی‌‌پور تبیین کرد: توجه ویژه به ظرفیت فضای مجازی و استفاده هر چه بیشتر و بهتر از آن رویکرد این نهاد در اجرای آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در سال جاری است و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی در ایام عزاداری محرم و صفر از این طریق در جامعه منعکس می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پویش‌های مختلف مردمی از قبیل «هر خانه یک حسینیه» و «هر منزل یک بیرق حسینی» در استان راه‌اندازی شده و ما نیز این پویش‌های حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: طبق دستورالعمل ستاد پیشگیری از بیماری کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بقاع مجری طرح بصیرت عاشورایی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =