احداث بزرگترین کارخانه سنگ آهن جنوب شرق کشور در «نهبندان»

رئیس اداره صمت نهبندان از احداث بزرگترین کارخانه سنگ آهن جنوب شرق کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این واحد صنعتی تا شش ماه آینده از خام‌فروشی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن مواد معدنی جلوگیری می‌شود‌.

رضا اردونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: بزرگترین کارخانه سنگ آهن جنوب شرق کشور در شهرستان نهبندان خراسان‌جنوبی احداث و از خام‌فروشی یک میلیون ۱۰۰ هزار تن مواد معدنی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: کلنگ ساخت این پروژه صنعتی ۱۹ بهمن ۹۸ در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار به زمین خورد که می‌تواند زمینه‌ساز تحولی بزرگ در قطب معادن خراسان‌جنوبی باشد.

رئیس اداره صمت نهبندان تصریح کرد: کارخانه تولید کنسانتره جنوب شرق کشور در راستای تکمیل زنجیره فولاد و فرآوری مواد معدنی به روش مغناطیسی، عیار سنگ آهن را ۶۵ درصد افزایش می‌دهد.

اردونی یادآور شد: این پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و پیشرفت ۶۰ درصدی قابلیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن کنسانتره آهن را دارد.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی سه میلیون تنی سنگ آهن کارخانه تولید کنسانتره نهبندان، خاطرنشان کرد: از تولیدات این واحد صنعتی به‌منظور تأمین مواد اولیه کارخانه‌های فولاد داخل کشور و خوراک فولادسازی قاینات خراسان‌جنوبی استفاده می‌شود.

رئیس اداره صمت نهبندان از بهره‌برداری بزرگترین کارخانه سنگ آهن جنوب شرق کشور در نهبندان خراسان‌جنوبی تا شش‌ماه آینده خبر داد و گفت: این واحد صنعتی زمینه اشتغال ۷۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به‌طور غیر مستقیم را ایجاد می‌کند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =