محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی از«زیرکوه» خراسان جنوبی/ اجرای ۷۹ پروژه محرومیت‌زدا

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با کمک اعتباری رده‌های سپاه و بسیج و کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکنون عملیات اجرایی ۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال آغاز شده که حدود ۲۸ میلیارد ریال آن توسط سپاه و بسیج تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از زیرکوه، مهدی هنری ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه آب شیرین‌کن روستای بارنجگان زیرکوه، اظهار داشت: در راستای تفاهم نامه فی مابین سازمان بسیج سازندگی، سپاه انصار الرضا (ع) و استانداری خراسان‌جنوبی، فعالیت‌های متعددی در شهرستان زیرکوه در زمینه‌های عمرانی اشتغال، سلامت، فرهنگی و خدمات اجتماعی پیش‌بینی شده است.

وی به تشریح پروژه‌های اجرا شده پرداخت و بیان داشت: با کمک اعتباری رده‌های سپاه و بسیج و کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکنون عملیات اجرایی ۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال آغاز شده که حدود ۲۸ میلیارد ریال آن توسط سپاه و بسیج تأمین می‌شود.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۴ رشته قنات، ۹ کانال انتقال آب،  یک خانه عالم ، شش باب استخر ذخیره آب ، چهار پروژه اصلاح شبکه آب شرب روستایی، یک پروژه‌ آب‌شیرین‌کن روستایی، چهار آبشخور دام، ۹ زمین ورزشی روباز،  تأمین ۱۷ تانکر ثابت آبرسانی سیار روستایی و سه باب مسکن محرومین است.

هنری ادامه داد: همچنین سه باب سرویس بهداشتی و حمام، یک پارک و بوستان، یک باب مجموعه فرهنگی مذهبی، چهار ایستگاه دیجیتال روستایی، یک سالن چند منظوره ورزشی و یک کارگاه اشتغال از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های دیگری در خصوص مجتمع آبرسانی روستایی، آبخیزداری، لوله‌گذاری در مرحله تفاهم نهایی با دستگاه‌ها و آغاز به‌کار است، تبیین کرد: تاکنون ۳۲ پروژه شامل ۱۷ باب تانکر ثابت آب عشایری، سه رشته قنات، یک استخر ذخیره آب، سه باب منزل محرومین، سه آبشخور دام ، دو زمین ورزشی روباز، یک آب‌شیرین‌کن روستایی، یک فضای فرهنگی مذهبی و یک کارگاه اشتغال تجمیعی خیاطی به بهره‌برداری رسیده است.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و با اشاره به اینکه حدود پنج میلیارد ریال توسط سپاه و بسیج تأمین شده، خاطرنشان کرد: در خصوص تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی شهرستان زیرکوه برنامه‌های متعدد دیگری در زمین اشتغال و صندوق‌های قرض الحسنه مردمی در حال برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =