افتتاح ۷ پروژه عشایری در خراسان‌جنوبی

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی از افتتاح هفت پروژه در مناطق عشایری استان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: اعتباری که برای این پروژه‌ها هزینه شده بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی عصمتی‌پور ظهر امرو در نشست خبری، اظهار داشت: نگاه دولت به حوزه عشایری نگاه ویژه‌ای است و هر سیاه چادر عشایری بنگاه چند محصولی است و تولید لبنیات، گوشت قرمز، صنایع‌دستی و پاسگاه انتظامی و اهمیت گردشگری عشایری است.

وی از افتتاح هفت پروژه در مناطق عشایری استان همزمان با هفته دولت خبر داد و بیان داشت: اعتباری که برای این پروژه‌ها هزینه شده بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و شامل پروژه‌های آبرسانی، احداث دیدار ساحلی، منبع دفنی ذخیره آب و بازگشایی راه‌های عشایری است.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه  دارای سه فاز است که با اجرای کامل آن ۳۹ محله عشایری از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند، تبیین کرد: فاز نخست طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان به طول ۲۱ کیلومتر در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

عصمتی‌پور با بیان اینکه در فاز اول هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: فاز دوم پروژه به طول ۳۲.۵ کیلومتر بوده که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم آبرسانی این پروژه به‌زودی در حوزه چاه‌زرد خواجه منجیکوه آغاز خواهد شد، مطرح کرد: تأمین آب شرب سالم بهداشتی برای عشایر، ماندگاری و اشتغال عشایر نیز از جمله اهداف اجرای طرح آبرسانی پایدار است.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی اعلام کرد: علاوه بر آبرسانی‌های سیار که در خراسان‌جنوبی به‌صورت روزانه ۷۰۰ متر مکعب آبرسانی با ۲۳ دستگاه تانکر انجام می‌شود، آبرسانی های پایدار به این مناطق در دستور کار است.

عصمتی‌پور با بیان اینکه در زمینه زنجیره تولید گوشت قرمز طی پنج ماه سال جاری هشت میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده، بیان داشت: این تسهیلات به ۲۱۹ نفر برای پرورش ۱۹ هزار و ۸۲۵ رأس دام پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت ۸۴۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد پنج ساله از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان، ۲۰۰ فقره وام قرض ‌الحسنه برای خرید و نگهداری دام تعیین شده که لیست اسامی به بنیاد برکت ارسال شده تا حمایت شوند.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی از استخدام ۱۲ نیرو از محل سهمیه استخدامی سال ۹۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: آزمون و مصاحبه تکمیلی انجام شده و افراد در حال گزینش هستند.

عصمتی‌پور عنوان کرد: طرح سایبان‎ها برای اولین‌بار در کشور در خراسان‌جنوبی اجرایی شد که سبب افزایش تولید محصولات دامی، جلوگیری از افزایش تنش‌های آبی، کاهش آب بدن دام، بهبود کیفیت محصولات دامی می‌شود.

 انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =