خسارت باران تابستانه در خراسان‌جنوبی| از قطع آب و برق تا برآب رفتن دسترنج کشاورزان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بارش‌های رگباری شدید در شبانه‌روز گذشته سبب خسارت به بخش‌های زیرساختی به‌ویژه باغات و مزارع استان شد.

سید ابوالحسن میرجلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به بارش باران‌های تابستانه در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: بارندگی‌های این فصل از سال رگباری بوده و در بازه زمانی کوتاه شاهد شدت بارندگی زیاد هستیم که نیازمند توجه مردم است.

وی با اشاره به شدت بارش‌های تابستانه، بیان داشت: بارندگی‌های تابستان امسال موجب ایجاد رواناب در شهرستان‌های بیرجند و قاینات شد به‌نحوی که میزان نزولات جوی در آرین‌شهر از ۴۵ میلی‌متر هم گذشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه بارش‌های رگباری شدید در شبانه‌روز گذشته سبب خسارت به بخش‌های زیرساختی به‌ویژه باغات و مزارع استان شد، تبیین کرد: طی این مدت قطع برق در تعدادی از روستا‌ها نیز گزارش شد که با تلاش نیرو‌های خدماتی مشکل خاموشی در این روستاها مرتفع شد.

میرجلیلی افزود: باران شبانه‌روز گذشته به بخش کشاورزی و زیرساختی، مزارع، قنوات، شریان‌های اصلی و شبکه‌های آب و برق برخی روستا‌های بخش مرکزی بیرجند شامل اسماعیل‌آباد بهدان، القار، گیوک و همچنین روستا‌های شهرستا قاین خسارت وارد کرده است.

وی به خسارات وارده به قنوات و چشمه‌ها اشاره و اعلام کرد: برخی از این روستا‌ها از آب چشمه و قنوات استفاده می‌کردند و با وقوع رواناب قنوات روستا‌ها با مشکل مواجه شده لذا آبرسانی به این روستاها تا زمان رفع مشکل ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی در خصوص مجموع خسارات‌های وارده به استان، گفت: تیم‌های ارزیابی خسارت به مناطق خسارت‌‍دیده اعزام و در حال برآورد خسارت‌های بخش کشاورزی هستند که طی چند روز آینده جمع‌بندی می‌شود.

میرجلیلی تصریح کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی از دو روز گذشته به جو استان مردم از سفر‌های غیرضرور اجتناب کنند و در بستر و حریم رودخانه‌ها قرار نگیرند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =