بزرگ‌ترین خیرین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند/ مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران باز کنیم

استاندار خراسان‌جنوبی به قابلیت بخش خصوصی در بهره‌برداری از فرصت‌ها اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی جامعه، بزرگ‌ترین خیرین، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه اقتصادی هستند که با اشتغالی که ایجاد می‌کنند، آینده جوانان را تضمین می‌نمایند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در استاندار خراسان‌جنوبی در جلسه شورای ساماندهی مرز که در محل مرز ماهیرود اظهار داشت: برای اجرای هر پروژه‌ای باید نیازها و اولویت‌ها بررسی شود و جانمایی‌ها با لحاظ شرایط آینده استان صورت گیرد.

وی افزود: اقداماتی که الان در استان انجام می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که آیندگان به‌خوبی بتوانند از خدمات آن بهره‌برداری نمایند.

در اجرای پروژه‌ها فقط زمان حال را نبینیم

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در اجرای پروژه‌ها فقط زمان حال را نبینیم، اضافه کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که آن پروژه باید امکان توسعه داشته باشد.

ملانوری متذکر شد: برای انجام هر طرح و پروژه‌ای در مرزهای استان نیز باید کار کارشناسی با لحاظ تمام جوانب امر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هر اقدامی باید بر پایه فکر و اندیشه و کار کارشناسی صورت بگیرد، تصریح کرد: بعد از این مرحله، تیم مدیریتی و همه کارگزاران نظام در استان باید برای به نتیجه رسیدن آن برنامه، تلاش کنند و با تعامل و هم‌افزایی کار را پیش ببرند تا به توسعه برسیم.

در اجرای پروژه‌ها افق بلندمدتی را مدنظر قرار دهیم

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: درست است که در مقاطعی از زمان و بنا به ‌ضرورت‌ها باید اقداماتی صورت گیرد اما باید در اجرای آن‌ها دید وسیعی داشته باشیم و افق بلندمدتی را مدنظر قرار دهیم.

ملانوری یادآور شد: اینکه میل ۷۸ در سال‌های گذشته پایه‌ریزی شده و الان منشأ خدمات گسترده‌ای در استان است، نشان‌دهنده دید وسیع بنیان‌گذاران این مجموعه می‌باشد.

مرز یکی از پیشران‌های اقتصادی خراسان‌جنوبی است

وی مرز را یکی از پیشران‌های اقتصادی استان برشمرد و گفت: مرز در کنار دیگر قابلیت‌ها همچون کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و غیره از ظرفیت‌هایی است که باید به‌خوبی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: ظرفیت‌های موجود، استعدادهای خدادادی است اما نحوه بهره‌برداری از آن‌ها برای رسیدن به توسعه و جامعه آرمانی، کار و هنر ما در زمانی است که مسئولیتی به عهده گرفتیم و می‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

ملانوری با تأکید بر اینکه شناسایی فرصت‌ها خیلی مهم است، متذکر شد: هر مزیتی که وجود دارد، باید شناسایی شود و از طرف دیگر با احصاء نیازها و اولویت‌بندی بر مبنای برنامه‌ریزی درست، برای رفع آن‌ها از فرصت مزیت‌های موجود استفاده شود.

وی افزود: در خصوص مرز هم به همین شکل است، ما باید با احصاء نیازهای مخاطبانمان در داخل و خارج کشور، برای ارائه خدمات مرتبط برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان ساخت: صنعت، معدن، محصولات کشاورزی، آموزشی و همچنین گردشگری در زمینه‌های سلامت، تاریخی، علمی، جغرافیایی و غیره از جمله ظرفیت‌هایی است که باید در ارائه خدمات مدنظر قرار گیرد.

بزرگ‌ترین خیرین، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقتصاد هستند

ملانوری به قابلیت بخش خصوصی در بهره‌برداری از فرصت‌ها اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی جامعه، بزرگ‌ترین خیرین، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه اقتصادی هستند که با اشتغالی که ایجاد می‌کنند، آینده جوانان را تضمین می‌نمایند.

وی تأکید کرد: بنده اعتقاد دارم سرمایه‌گذاران باید تکریم شوند و با آن‌ها با عزت برخورد شود.

مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران باز کنیم 

استاندار خراسا‌ن‌جنوبی متذکر شد: این وظیفه ما است که با سیاست‌گذاری درست، مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران باز کنیم و با نظارت کافی بر امور، شرایط را برای فعالیت این عزیزان فراهم نماییم.

ملانوری عنوان داشت: استفاده از فرصت حضور سرمایه‌گذاران، بهترین راه دسترسی به اهدافمان در بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان است.

گفتنی است استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه بازدیدهای استانی، به همراه جمعی از مدیران از مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه بازدید کرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دوازده =