شهید سیداحمد ریاحی

شهید ریاحی در مرداد ماه سال ۱۳۶۷ عازم جبهه‌های نبرد گردید و دوشادوش رزمندگان اسلام خواب و آسایش را از دشمن گرفت و سرانجام چون همه عاشقان پاکباز پس از ۴۵ روز تلاش در حین برگشت به وطن در تاریخ ۱۳۶۷/۰۶/۲۶ شربت شهادت نوشید.

شهید سیداحمد ریاحیشهید سیداحمد ریاحی

نام پدر : سید محمد

تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۶/۲۶

 

 

زندگینامه

سید احمد ریاحی در سال ( ۱۳۱۸) در خانواده ای مذهبی و متدین در روستای مذهبی پیرحاجات که روزی قدمگاه مولایمان حضرت ثامن‌الحج علی‌بن موسی‌الرضا‌(ع) در مسیر رفتن به طوس بوده است، چشم به جهان گشود و با تولدش اشک شوق بر دیدگان پدر و مادرش جاری ساخت.

همانجا به مدرسه رفته و تا کلاس ششم ادامه تحصیل داد، سپس جهت کمک به امرار معاش خانواده همت گماشت و در شرکت‌های ساختمانی به فعالیت پرداخت.

شهید در کارهای خیر پیش‌قدم بود و در راهپیمایی‌های اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که بر علیه رژیم ستم شاهی برگزار می‌شد شرکت می‌کرد.

پس از مدتی در واحد اکتشافی طبس مشغول کار شد با فعال شدن بسیج یکی از اعضای پایگاه بود، تا اینکه دستی به ستم از آستین اهریمن متجاوز بیرون آمد و به خاک پاک ایران شبیخون زد تا سیلی به رخسار پاکان و پیام‌آوران استقلال و آزادی بنوازد اما در سرزمینی که وارث و وامدار اسلام و انقلاب بود و به روی شهادت آغوش گشوده بود جایی برای رویش علف‌های هرزه تجاوز وجود نداشت چرا که شهیدانی همچون سید‌احمد ریاحی با جانی بی‌قرار آماده دفاع از وطن خویش بودند.

شهید ریاحی در مرداد ماه سال ۱۳۶۷ عازم جبهه‌های نبرد گردید و دوشادوش رزمندگان اسلام خواب و آسایش را از دشمن گرفت و سرانجام چون همه عاشقان پاکباز پس از ۴۵ روز تلاش در حین برگشت به وطن در تاریخ ۱۳۶۷/۰۶/۲۶ شربت شهادت نوشید.

خوشا به حال شهید ریاحی که حصارهای فراق را فرو ریخت، حجاب تن را درید شاهد وصال را در برگرفت و به ملکوت اعلی پر کشید، از این شهید عزیز ۵ فرزند به یادگار مانده است.

پیکر مطهرش در تاریخ ۱۳۶۷/۰۶/۳۱ بر روی دستان امت حزب الله تشییع و در جوار امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

‹شاخسار حیات جاویدش هماره سرسبز و شکوفا باد›

ای لاله رخ به خون تپیده / وی کشته بی‌نشانه عشق

ای شمع ره رهایی خلق / وی مشعل جاودانه عشق

گلبانگ تو بود دور بهاران / جاویدترین ترانه عشق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نه =