با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبس صورت گرفت/دیدار اعضای شورای شهر با بانوی معلول و موفق طبسی

نایب رییس شورای اسلامی شهر طبس صبح امروز ضمن دیدار با معصومه عراقی بانوی معلول و موفق طبسی اظهار داشت: بهسازی فضای زندگی برای معلولان نه یک وظیفه که یک اصل قانونی است چرا که طبق اصل قانون اساسی، همه افراد باید از حقوق یکسان و مساوی برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)علیرضا عبدالرحیمی به اقداماتی که می توان برای تسهیل زندگی و ایجاد آرامش در مسیر رسیدن به آرمان های این افراد صورت داد، اشاره و یکی از مهمترین مسئولیت های شهرداری در قبال افراد با محدودیت های جسمی و حرکتی را مناسب سازی معابر عنوان کرد.

مسوول روابط عمومی و عضو شورای اسلامی شهر طبس نیز در این دیدار گفت: زمانی که سازه های شهری تنها برای اقشار سالم پیش بینی شده باشد یعنی یک بخش از جامعه مورد توجه قرار نگرفته و به حقوق مساوی آنان با دیگر شهروندان رسیدگی نشده، این با اصل عدالت در جامعه ناهمگون بوده و باید با بازنگری در اجرای همه طرح ها، نیاز این قشر را نیز مد نظر قرار داد.

رسول عراقی اضافه کرد: متاسفانه طراحی فضاهای شهری و کیفیت مهندسی معابر همانند بسیاری از نقاط کشور طی سال های گذشته، بر اساس ذهنیت مهندسانی طراحی شده که کمتر از ضعفی در اندام حرکتی خود رنج می برده اند، به همین علت در اجرای بسیاری از طرح های شهری و عمرانی، نیازهای معلولین کمتر لحاظ شده و مورد توجه قرار گرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس هم ضمن گرامیداشت روز معلولین اظهار داشت: طراحی و مناسب سازی شهری نزدیک به یک دهه است که در کشور مطرح و گام های خوبی در این عرصه برداشته شده اما هنوز مشکلات متنوع و متعددی در این حوزه وجود دارد که باید در طول زمان نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

محمد ناظمی از دستور العمل جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای افزایش حقوق معلولین شاغل در دانشگاه خبر داد و گفت: در مجموعه دانشگاه آزاد طبس انجام اموری برای مناسب سازی مسیر تردد معلولین آغاز شده و سعی بر آن است که کمترین مشکل در هنگام حضور در دانشگاه برای این عزیزان وجود داشته باشد.
بانوی معلول طبسی که موفقیت های چشمگیری در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی داشته است، گفت: کم توجهی گاه معلولان را برای انجام کمترین و ساده ترین امور خود دچار مشکل کرده چنانکه یک پیاده روی ساده یا استفاده از عابر بانکهایی که به فعالیتی روزمره برای ما تبدیل شده، برای آنان با دشواری های خاص خود مواجه باشد.

معصومه عراقی ضمن تقدیر از توجه اعضای شورای اسلامی شهر و مدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس به معلولان افزود: هم اکنون در سازه های جدید شهری از جمله پارک ها، عابر بانک ها، معابر اصلی و فرعی سطح شهر طبس نکات مربوط به مناسب سازی معابر مبنی بر نیاز معلولین مغفول مانده است.
وی از مسئولان شهرستان طبس خواست با جدیت نسبت به پیگیری نیاز معلولان اقدام کرده و در بهسازی معابر که البته اقدامی واقعا مورد نیاز است، تسریع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =