علوفه مورد نیاز دامداران طبس تامین می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: با موافقت معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، تامین علوفه مورد نیاز دام شهرستان طبس در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس ( طبس نیوز) داوود بخشایی اظهار داشت: طبق گفته نماینده مردم طبس در راستای کمک به دامداران خسارت دیده با پیگیری‌های انجام گرفته و موافقت معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، تامین گوشه‌ای از علوفه مورد نیاز دام شهرستان‌ در حال انجام است.

وی از توزیع جو مدت‌دار در طبس خبر داد و گفت: توزیع یک‌هزار و ۳۰۰ تن جو مدت‌دار و با قیمت مناسب بین دامداران این شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس تصریح کرد: این میزان جو با قیمت مناسب بین دامداران و عشایر دارای دام مرتعی شهرستان طبس توزیع می‌شود.

بخشایی افزود: سهمیه جو برای دامداران شهرستان در مرحله نخست ۳۰۰ تن اختصاص یافت که باید وجه آن در ۵ ماه پرداخت می‌شد اما به دلیل مشکلات دامداران این مدت به ۷ ماه افزایش یافت.

وی با تقدیر از پیگیری‌های مجدانه نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی بابت اختصاص سهمیه جو به دامداران تصریح کرد: در مرحله دوم و سوم نیز هزار تن جو به شهرستان اختصاص پیدا کرد که تاکنون ۲۰۰ تن آن توزیع و باقی‌مانده نیز در مرحله بارگیری و حمل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس از اختصاص جو مدت‌دار به گاوداران نیز خبر داد و گفت: این گروه از دامداران می‌‌توانند با تهیه ضمانت‌نامه بانکی و بازپرداخت وجه جو به مدت ۲ ماه از این امتیاز استفاده کنند.

بخشایی کمبود نقدینگی را از مشکلات اصلی دامداران منطقه برشمرد و افزود: توزیع جو مدت‌دار در راستای مساعدت به دامداران و عشایر خسارت دیده از خشکسالی، کمک به حفظ سرمایه دامداران، حمایت از تولید گوشت و فرآورده‌های دامی و جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های دامی انجام می‌شود.

وی گفت: مشکل اصلی دامداران این شهرستان خشکسالی‌های اخیر و کمبود نقدینگی در تهیه خوراک و علوفه دامی است.
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =