رشد۱.۶ درصدی ولادت و افزایش ۲۵.۹ درصدی وفات در طبس

علی پورحسین در کارگروه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در تعداد ولادت در هشت ماهه سال جاری در طبس رشد ۱.۶ درصدی و افزایش ۲۵.۹ درصدی وفات را داشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس (طبس نیوز)علی پورحسین در کارگروه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در تعداد ولادت در هشت ماهه سال جاری و گذشته به طور کلی افزایش جمعیت در استان را داشتیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته نسبت به سال ۹۱ افزایش ۵.۶ درصدی ولادت داشته‌ایم، تصریح کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش ولادت داشته‌ایم.

نرخ ولادت در بیرجند ۲۹.۹ است

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در چند شهرستان مرزی برای حفظ و جذب جمعیت مشکل داریم، یادآور شد: میزان ولادت در درمیان در سال جاری ۱۴.۸ درصد کاهش داشته است.

پورحسین با بیان اینکه نرخ ولادت در دستگردان ۱۱.۸ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در فردوس افزایش میزان ولادت نسبت به سال گذشته نداشته‌ایم.

وی نرخ ولادت در بیرجند را ۲۹.۹ دانست و گفت: در این شهرستان ولادت ۵.۶ درصد رشد داشته است و در خوسف با آمار سال گذشته برابری می‌کند.

رشد ۸.۱۹ درصدی ولادت شهری در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان ولادت در بشرویه در هشت ماهه سال گذشته ۳۶۶ واقعه بوده و در مدت مشابه سال جاری ۴۰۰ واقعه است، افزود: این میزان ۹.۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

پورحسین با بیان اینکه نرخ ولادت در زیرکوه ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: در سرایان ۲.۳ درصد، در سربیشه ۵.۷ درصد، طبس ۱.۶ درصد و در قاینات ۳.۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری ۸.۱۹ درصد به ولادت شهری ما اضافه شده است، تصریح کرد: آمار ولادت روستایی ما ۵.۳۶ درصد کاهش داشته است.

رشد ۲.۴۹ درصد وفات در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی استان ما را سومین استان کهنسال کشور دانست و یادآور شد: در اثر مهاجرت و خشکسالی جمعیت روستایی کاسته شده و این مناطق به سالمندی گراییده است.

پورحسین با بیان اینکه میزان وفات در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴۹ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: همچنین میزان مرگ‌و‌میر در شهرهای استان ۵.۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: میزان وفات در روستاهای استان ۰.۲۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان وفات در زیرکوه در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است، افزود: این میزان در سرایان ۳.۳ درصد، طبس ۲۵.۹ درصد و در بیرجند ۰.۰۹ درصد افزایش و در نهنبدان ۱۹.۸ درصد کاهش داشته است.

پورحسین خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در شش ماهه نخست سال جاری با ۱۳.۱ درصد بالاترین نرخ ازدواج را در کشور داشته است.
منبع : فارس

دیدگاهی در “رشد۱.۶ درصدی ولادت و افزایش ۲۵.۹ درصدی وفات در طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 4 =