شهید محمود آماده

خالصانه سخنی با شما برادران و خواهران می‌گویم که از کارهای هوسرانی و شیطانی بپرهیزید و تقوای الهی پیشه کنید. که فردای قیامت در پیش فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) سرفراز و سر بلند باشید.

شهید محمود آمادهشهید محمود آماده
نام پدر: علی
تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۰/۲۵

 

 

 

زندگی نامه
شهید محمود آماده در روز سی‌ام تیرماه ۱۳۴۷ در روستای اسفندیار طبس دیده به جهان گشود. پدرش علی و مادرش خیرالنساء نام داشت. خانواده‌اش مستضعف، زحمتکش و طعم تلخ محرومیت را کشیده ولی در مقابل ناملایمات زندگی سر خم نکرده و هم چنان امیدوار و مقید باقی مانده بودند.

شهید آماده در چنین خانواده مذهبی و متدینی در محروم‌ترین مناطق بالید و همانند هم سن و سالانش در شش سالگی به مدرسه رفت. او از همان ابتدا به درس و تحصیل علاقه زیادی نشان می‌داد و هم چنان یاور پدر و مادرش در امور کشاورزی و دامداری بود.

در سیزده سالگی وارد حوزه علمیه حضرت حجت (عج) شد تا با فراگیری علوم حوزوی و ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت بتواند دین خود را به انقلاب و اسلام ادا نماید. شهید آماده چهار سال به تحصیل پرداخت، و دانش حوزوی را تا حد «سطح» گذراند ولی روح بی شکیب او آرام و قرار نمی‌یافت و همین بی قراری وی را به جبهه و جنگ کشانید.
شهید آماده در طی سه نوبت به جبهه اعزام گردید. در اولین اعزامش بدلیل کم سن و سال بودن، او را ثبت نام نمی‌کردند ولی او با شوق و اشتیاق فراوان و با دستکاری شناسنامه، توانست توفیق حضور در جبهه را کسب کند.

در جبهه و پشت جبهه با طرح مباحث سیاسی و مذهبی یاور رزمندگان و دوستان خود بود، در عملیاتهای متعددی در خطوط مقدم جبهه شرکت نمود. تا اینکه در عملیات کربلای ۵ شلمچه در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۵ با اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نایل گردید.
‹ روحش شاد و یادش گرامی باد›

شهید عشق در دامان لطفش                          قرین عاشقان کربلا بود
بدو پیوست، زیرا مرغ جانش                          زدام و دانه دنیا رها بود

 

گزیده ای از وصیت نامه شهید
«خالصانه سخنی با شما برادران و خواهران می‌گویم که از کارهای هوسرانی و شیطانی بپرهیزید و تقوای الهی پیشه کنید. که فردای قیامت در پیش فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) سرفراز و سر بلند باشید. هرگز دست از امام و اسلام و قرآن بر ندارید و کار حسینی و زینبی بکنید مثل مردم کوفه نباشید که پیمان خود را شکستند و امام حسین (ع) را تنها گذاشتند. بیاییم همیشه به یاد خدا باشیم.».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 10 =