شهید علی اخوان مهدوی

برادران و دوستانم : شهادت یک انتخاب است، انتخابی آگاهانه و مشتاقانه، حرکتی است شتابدار به سوی معشوق، که نصیب هر کسی نمی‌شود.

شهید علی اخوان مهدویشهید علی اخوان مهدوی
نام پدر: محمد هاشم
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۳/۴

 

 

 

 

زندگینامه
شهید علی اخوان مهدوی فرزند «محمد هاشم» در سال ( ۱۳۴۴) در خانواده ای مذهبی و متدین در شهرستان طبس به دنیا آمد. در کانون پر محبت خانواده پرورش یافت. تا پایهٔ دوم راهنمایی تحصیل کرد. در ایام تحصیل دانش آموز ممتازی بود.
همزمان با اوج گیری مبارزات مردم علیه رژیم طاغوت او نیز همراه دوستانش در پخش اعلامیه و شرکت در راهپیمایی به ندای رهبرش خمینی بزرگ لبیک گفت. در زمین لرزهٔ ویرانگر سال (۱۳۵۷) طبس سه برادر و مادرش را از دست داد.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که عراق و حامیانش به کشورمان حمله‌ور شدند با ثبت نام در بسیج و کسب آموزش‌های نظامی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد؛ و با دلاوری و شهامت به همراه دوستانش، جهانیان را به حیرت وا داشت او در چهارمین اعزام خود در عملیات بیت‌المقدس برای آزاد سازی خرمشهر در ۱۳۶۱/۳/۴ به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
پیکر پاک و مطهرش پس از یک ماه در تاریخ ۱۳۶۱/۴/۴ به همراه دوستان شهیدش بر دوش امت شهید پرور طبس تشییع و در جوار بارگاه حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد. شکیبایی خانواده او در مراسم سوگواری صلابت و آگاهی، آنان را زبانزد کرده بود.

گزیده وصیتنامه شهید
«مردم باید همیشه دنباله رو روحانیت مبارز مخصوصاً امام خمینی باشند و سرپیچی از فرمان آن‌ها نکنند که بدبختی ما در طول پنجاه سال حکومت پهلوی به خاطر همین سرپیچی از روحانیت مبارز بود. برادران و دوستانم : شهادت یک انتخاب است، انتخابی آگاهانه و مشتاقانه، حرکتی است شتابدار به سوی معشوق، که نصیب هر کسی نمی‌شود.».

‹ روحش شاد و یادش گرامی باد ›

 

خـون شهید، مایه احیـای دین ماست    مذهب به غیر خون تو احیا نمی‌شود
یاری کند به داغ تو ما را مگر خدای    بـردن غـم فـراق تــو تنهـا نمی‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + بیست =