شهید محمدعلی استاد

غلامرضا از سن کوچکی به مسائل دینی و مذهبی آشنا شد با شروع انقلاب اسلامی همدوش امت حزب الله بر علیه رژیم پهلوی به رهبری حضرت آیت الله خمینی به مبارزه برخاست..

شهید محمدعلی استادشهید محمدعلی استاد
نام پدر: غلامرضا
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۲/۸

 

 

 

زندگینامه
بهمن ماه سال ۱۳۴۲ در یک خانواده مذهبی در بخش دیهوک شهرستان طبس طفلی دیده به جهان گشود که نامش را محمد علی نهادند.
دوران کودکی را نزد والدین به خوبی سپری نمود. در سن شش سالگی وارد دبستان شد تا علم و دانش را فرا گیرد. تحصیلات خود را تا کلاس پنجم ابتدایی ادامه داد اما به علت مشکلات مالی خانواده نتوانست به تحصیل ادامه دهد؛ لذا برای امرار معاش زندگی و کمک به والدین خود به شغل کارگری مشغول شد.
غلامرضا از سن کوچکی به مسائل دینی و مذهبی آشنا شد با شروع انقلاب اسلامی همدوش امت حزب الله بر علیه رژیم پهلوی به رهبری حضرت آیت الله خمینی به مبارزه برخاست.
با تشکیل بسیج در این مدرسه عشق نام نویسی نمود وبا عشق و علاقه درفعالیتها و برنامه‌ها حضور فعال داشت. در شهریور ۱۳۵۹ که دشمن بعثی جنگ تحمیلی را آغاز نمود غلامرضا برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل لحظه شماری می‌کرد و عشق و علاقه خاصی را در این زمینه از خود نشان می‌داد. در دوره های آموزشی نظامی شرکت کرد و خود را برای نبرد با صدامیان و بعثیان آماده ساخت.
وقتی ندای هل من ناصر از جماران را شنید به ندای رهبر کبیر خود لبیک گفت و از طریق بسیج به جبهه های حق علیه باطل شتافت وی مدت ۷۵ روز با صدامیان کافر در ستیز بود تا این که در عملیات خیبر دلاورانه با خصم زبون جنگید و در جریان همین عملیات در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۸ مفقودالاثر گردید تا سرانجام پس از گذشت ۱۱ سال جنازه پاک و مطهر وی در منطقه شناسائی و برای دفن به زادگاهش انتقال یافت.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =