شهید عباسعلی اکبرزاده

ای مردم شهید پرور دست پرتوان خود را از امام عزیزمان بر ندارید و پشتیبان امام و ولایت فقیه باشید نه از امام جلوتر و نه عقب‌تر بیفتید، سخنان امام را با گوش جان مو به مو اجرا کنید به حرف‌هایش گوش فرا دهید..

شهید عباسعلی اکبرزادهشهید عباسعلی اکبرزاده
نام پدر:غلامحسین
تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۰/۲۶

 

 

 

زندگینامه
بارالها! من بندهٔ توام، فرزند بنده ای از بندگان تو و کنیزی از کنیزانت، به معبودی تو معترفم و باور کرده ام که تو خدای یگانه و آفریدگار من هستی. جز تو مرا معبودی نیست و به غیر از تو کسی را به ربوبیت برنگزیده‌ام. با تمام وجود ایمان دارم که تو پروردگار من هستی و می‌دانم که بازگشت من به سوی تو است و دریافته‌ام که بر هر کار توانایی و آنچه را می‌خواهی انجام می‌دهی و هرگونه بخواهی حکم می‌کنی حکم تو را هیچ کس رد نتواند کرد و فرمان تو باید اجرا شود. همانا تو آغاز و پایان و نهان هستی.
در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود پس از طی دوران کودکی جهت کسب علم و دانش در شش سالگی راهی مدرسه شد. آرامش و وقار، اخلاق خوش و رفتار پسندیده حکایت از سعی و کوشش والدینش در تربیت دینی و اخلاقی او داشت بیشتر اوقاتش را صرف مطالعه، فعالیت‌های دینی و مذهبی و کمک به پدر می‌کرد شرکت در نماز جماعت و اول وقت در سر لوحه امورش قرار داشت همزمان با تحصیل در دوره متوسطه به مدت چهار سال نقش بسیار موثری در فعالیت‌های بسیج دانش آموزی ایفا می‌نمود پس از گذراندن دوره های آموزشی بسیج عازم مناطق جنگی کردستان و سپس منطق عملیاتی جنوب گردید.
وی پس از رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیار در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۶ در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به دیدار معبود شتافت پیکر پاک و مطهرش پس از حدود یک ماه از شهادت از روی جراحتی که بر روی پایش داشت توسط پدرش شناسایی و در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۲۴ در شهرستان طبس تشییع و در جوار امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

یاران به سر دویده و با جان رسیده‌اند          بر لب رسید جان که مهیا شوم نشد
عاشق دلان به عشق رسیدند و من هنوز        پا در رکاب مانده که بر پا شوم، نشد

گزیده ای از وصیت‌نامه شهید
«ای مردم شهید پرور دست پر توان خود را از امام عزیزمان بر ندارید و پشتیبان امام و ولایت فقیه باشید نه از امام جلوتر و نه عقب‌تر بیفتید، سخنان امام را با گوش جان مو به مو اجرا کنید به حرف‌هایش گوش فرا دهید چرا که ولایت فقیه، چشم و چراغ این مملکت است و همچنان محکم و استوار باشید و سنگر نماز جمعه را رها نکنید. مسجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید. ».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پانزده =