شهید عباس باقری

شکر خدا که این سعادت نصیب این حقیر گردید و به جبهه اعزام تا با دیگر همرزمان خود در این حمله شرکت کنم و به یاری خداوند متعال راه کربلا را انشاء الله باز نمائیم..

شهید عباس باقریشهید عباس باقری
نام پدر:غلامرضا
تاریخ شهادت : ۱۳۶۳/۱۲/۲۵

 

 

 

زندگینامه
شهید عباس باقری در سال ۱۳۳۶ در خانواده ای مذهبی و کشاورز در روستای محمدآباد طبس متولد شد. تحصیلات خود را تا ششم ابتدایی ادامه داد و سپس جهت کمک به امرار معاش خانواده در کار کشاورزی یاور پدر گردید، عباس به بسیج و سپاه علاقه زیادی داشت، با پیروزی انقلاب اسلامی فعّالیت خود را در بسیج شروع کرد و سپس در سپاه پاسداران به انجام وظیفه پرداخت هنگامی که جنگ تحمیلی آغاز گردید برای محافظت و اعتلای اسلام و انقلاب به جبهه شتافت، شهید باقری مردی بود که برای پاسداری از میهن و اسلام، سلحشور و جان بر کف در برابر دشمن متجاوز سینه سپر کرد، وقتی دشمن برای بلعیدن میراث عظیم ملتی صبور و غیور، تا بن دندان مسلح به میهن ما تجاوز نمود، رهایی و رستگاری جز در پرتو عشق و ایثار میسر نبود آری شهید باقری آیت پایداری و استواری بود که سر تسلیم بر آستان ستم و استکبار نگذاشت و جز در طریق امحای تجاوز و تعدی و شقاوت گام بر نداشت. شهید باقری گل بود و در برابر گلوله شکفت سرانجام نیز در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۵ در عملیات بدر در شرق دجله بر اثر ترکش خمپاره به فیض عظیم شهادت نائل آمد و جنازهٔ این شهید بعد از چهار ماه در تاریخ ۱۳۶۴/۴/۲۸ بر دستان امت شهید پرور تشییع و در جوار امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد. از این شهید عزیز ۲ پسر و ۲ دختر به یادگار مانده‌اند.

‹ گل‌های تمام عالم در بهار روحش شکوفا باد ›

خوش باد که از بهار بهتر باشیم         سرسبز تر از سرو صنوبر باشیم
آن روز مباد تا در این باغ وجود        شرمنده لاله های پرپر باشیم

 

گزیده ای از وصیتنامه شهید
«شکر خدا که این سعادت نصیب این حقیر گردید و به جبهه اعزام تا با دیگر همرزمان خود در این حمله شرکت کنم و به یاری خداوند متعال راه کربلا را انشاء الله باز نمائیم. دوستان آشنایان این جبهه‌ها نیست که نیاز به ما دارد بلکه خود ما هستیم که نیاز به جبهه‌ها داریم چون جبهه یک دانشگاه انسان سازی است که انسان خودش را امتحان می‌کند. ».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهار =