شهید مرتضی باقری

اکنون می‌رویم تا پوزهٔ کریه ابر قدرت‌ها و حزب بعث افلقی را با جنود الهی به خاک بمالیم تا شب سیاه سر آید و طلوع فتح و پیروزی سر از افق بر آورد..

شهید مرتضی باقریشهید مرتضی باقری
نام پدر: نورعلی
تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۸/۲

 

 

 

زندگینامه

شهید مرتضی باقری فرزند «نورعلی» در اول تیرماه سال ۱۳۴۲ در خانواده ای مؤمن در روستای جمز از توابع شهرستان طبس به دنیا آمد.
او تحصیلات خود را تا پایان مقطع متوسطه ادامه داد. مـرتضی به اهـل بیت علیه‌السلام علاقهٔ زیادی داشت؛ و در برپایی مـراسم عزاداری و محافل قرآنی تلاش و کوشش فراوانی می‌کرد. او در ایـام فراغت به دامداری و کشاورزی و قـالی بافی می‌پرداخت و مددکار خانواده کشاورزش بود.
همزمان با پیروزی انقلاب آموزش نظامی را در بسیج فرا گرفت و به این نهاد مقدس وارد شد و در منطقه دیهوک به خدمت پرداخت.
در تاریخ ۱۳۶۱/۷/۳ عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید؛ و پس از حدود ۲۹ روز نبرد دلاورانه در منطقه سومار و در عملیات مسلم بن عقیل با ترکش خمپاره به آرزوی دل آرزومندش دست یافت، غرق در خون و زخم خرقهٔ صد پاره تن جا گذاشت و مشتاقانه به سوی لقاء رب خویش پرواز کرد.
پیکر پاکش در تاریخ ۱۳۶۱/۸/۱۱ بر دوش مردم شهید پرور طبس با شکوه تمام تشییع و در زادگاهش روستای جمز به خاک سپرده شد.

گزیده ای از وصیتنامه شهید
اکنون می‌رویم تا پوزهٔ کریه ابر قدرت‌ها و حزب بعث افلقی را با جنود الهی به خاک بمالیم تا شب سیاه سر آید و طلوع فتح و پیروزی سر از افق بر آورد؛ لذا به جبهه شتافتم، تا شاید بتوانم خدمت کوچکی به اسلام و انقلاب کنم و به وظیفهٔ شرعی خود عمل نمایم.

‹ روحش شاد و یادش گرامی باد ›

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =