شاخص های بهداشتی طبس بالاتر از میانگین استانی است

سرپرست مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی بر پیگیری مسئولان برای رفع مشکل کمبود نیروی متخصص در طبس تاکید کرد و گفت: شاخص های بهداشتی شهرستان طبس از میانگین استانی بالاتر است.

طبس نیوز: سرپرست مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی بر پیگیری مسئولان برای رفع مشکل کمبود نیروی متخصص در طبس تاکید کرد و گفت: شاخص های بهداشتی شهرستان طبس از میانگین استانی بالاتر است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر کامبیز مهدی زاده که به منظور ایجاد هماهنگی در سطح ستاد شهرستان و ستاد استان در بهداشت، به طبس آمده بود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : شهرستان طبس از میانگین شاخص های خوبی به نسبت استان خراسان جنوبی  در بخش بهداشت برخوردار است هرچند کاستی هایی در بعضی بخش ها مشاهده می شودکه با برنامه ریزی و پیگیری کاستی ها مرتفع خواهد شد.

سرپرست مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی افزود: بخشی از مشکلات بهداشت طبس به  انتزاغ و الحاق شهرستان طبس بین دو استان یزد و خراسان جنوبی و در واقع دانشگاه های علوم پزشکی یزد و خراسان جنوبی بوجود آمده که با هماهنگی بوجود آمده در سطح دانشگاهها بخصوص در بخش اعتباری برطرف خواهد شد.

مهدی زاده در خصوص زمان اجرای برنامه پزشک خانواده در طبس گفت:  این برنامه حداقل پنج مرحله دارد که مراحل ابتدایی در هر دو استان یزد و خراسان جنوبی  انجام شده و خوشبختانه برنامه به صورت یکنواخت پیش رفته است .

وی تاکید کرد:  بعد از اینکه اعتبارات برنامه در سطح دانشگاه ابلاغ و موافقت نامه بین ادارات بیمه و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شود ابلاغ برنامه را برای شروع مرحله ویزیت پایه و تکمیل پرونده سلامت به شهرستانهای استان که تحت پوشش برنامه پزشک خانواده شهری خواهند رفت ابلاغ خواهد شد که همزمان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر کل استان که طبس نیز جزء آن است در پوشش برنامه قرار خواهند گرفت .

سرپرست مرکز بهداشت خراسان جنوبی تاکید کرد : در طرح پزشک خانواده  یکی از مسائل اصلی ؛ همکاری خوب مردم است .

وی بیان کرد : برنامه با توجه به برنامه ریزی انجام شده  مدت زمان محدودی خواهد داشت لذا  لازم است مردم طی این مدت از بین پزشکانی که معرفی خواهند شد پزشک خانواده را انتخاب کرده و نسبت به تکمیل پرونده و انجام ویزیت پایه وثبت نام در این طرح اقدام نمایند تا از ظرفیت های بوجود آمده و امکانات وسیعی که برنامه پزشک خانواده برایشان فراهم خواهد کرد استفاده کنند.

مهدی زاده با تاکید بر این مطلب که  برنامه پزشک خانواده برنامه ای است که تمام سطوح بهداشت و درمان و خدمات سلامت را شامل خواهد شد، افزود:  خدمات سطح یک در بخش بهداشت و خدمات سطح دو و سه در بخش درمان و سایر بخشها پیگیری خواهد شد.

وی بیان داشت: قطعا بعد از شروع برنامه پزشک خانواده شهری و یکنواخت شدن برنامه در سطح روستاها و شهرها لازم است که تمام بخش های سلامت یکنواخت پیش روند و با توجه به مشکلات کمبود نیروی متخصص در طبس می طلبد در بخش درمان پیگیری شود تا در دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیرو متخصص در طبس برنامه ریزی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 5 =