شهید سید محمد بدیعی

امیدوارم امت عزیز قدر انقلاب و امام را بدانند و همیشه پیرو روحانیّت متعهد باشند تا گول منافقین و ضد انقلاب را نخورد وحدت را به هر قیمتی که شده حفظش نماید که دشمنان به شدت از آن می‌ترسند مساجد را پر کنید و در بسیج شرکت نمایید..

شهید سید محمد بدیعیشهید سید محمد بدیعی
نام پدر: سید ذبیح الله
تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۲

 

 

 

زندگینامه

روستازاده ای ساده دل و با ایمان و مخلص بود، که از اعتماد استوار و اطمینان قلب برخوردار بود. در روستای ییلاقی ازمیغان از توابع شهر طبس، در خانواده ای دهقان زاده به تاریخ ۱۳۴۴ قدم به جهان گشود. دوران ابتدائی را در زادگاهش گذراند، و تا دوم دبیرستان ادامه تحصیل داد و طبیعتاً انسانی پر تلاش و مصمم بود، به نماز اهمیت فراوان می‌داد، و در تنهایی و خلوت به نیایش می‌پرداخت. با انجام برنامه های عبادی به معبودش نزدیک می‌شد.

از اوایل زندگی در رنج‌های روزگار یاور پدرش بود، از سختی نمی‌هراسید، آرزوی راحتی و تن آسایی نداشت، دست‌های پینه بسته‌اش، نمایانگر کار پر زحمتش بود.

زندگی را با درد شناخته، با رنج بافته، با ایمان گذرانده و با صداقت کودکی آموخته بود. وقتی باغهای انقلاب اسلامی به بهار نشست، و شکوفه های آزادی شکفتند، وقتی فرعون و پیروانش در دریای خشمگین امت غرق شدند، او یکپارچه فعالیت و تلاش بود، گویا به دروازه های بهشت موعودش رسیده بود. همگام با انقلاب و همزمان با تشکیل بسیج به عضویت این تشکیلات مردمی در آمد، و به دنبال گذراندن دوره های آموزشی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول خدمت شد.

هنگام جنگ تحمیلی، وقتی گام‌های استوار و یقین برادران مسلمان، سدی در راه هجوم کافران صدامی گشت، او نیز به جمع پیکار گران پیوست و دوشادوش رزمندگان به نبرد علیه دشمن کافر پرداخت، هفت ماه و نیم مردانه در نبرد دلیرانه با خصم زبون مشغول بود. سرانجام پس از مدت‌ها مبارزه در ۱۳۶۴/۱۱/۲۲ بر اثر ترکش خمپاره در جبهه ام‌رساس در عملیات «والفجر» تن خونین را واگذاشت، و جان شیرین به هستی آفرین سپرد. پیکر مطهرش پس از تشییع بر دوش امت خداجوی طبس در روستای ازمیغان به خاک سپرده شد.

‹ پروردگار در انوار رحمت خویش جاودانه‌اش بدارد›

گزیده ای از وصیتنامه شهید
«امیدوارم امت عزیز قدر انقلاب و امام را بدانند و همیشه پیرو روحانیّت متعهد باشند تا گول منافقین و ضد انقلاب را نخورد وحدت را به هر قیمتی که شده حفظش نماید که دشمنان به شدت از آن می‌ترسند مساجد را پر کنید و در بسیج شرکت نمایید برادران پاسدار و بسیجی این را بدانید که تنها میدان جهاد، جبهه و جنگ نیست که بالاتر از آن خود سازی و خودشناسی است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =