جاویدالاثر علیرضا برهانی

در کارهای خیر پیش‌قدم و با اخلاق حسنه‌ای که داشت یار و کمک مردم بود همین که مردم روستا تصمیم گرفتند مسجدی تازه بنا کنند علیرضا با تمام وجود در ساخت مسجد مشارکت کرد تا زودتر مسجد به مرحله بهره برداری برسد..

جاویدالاثر علیرضا برهانیجاویدالاثر علیرضا برهانی
فرزند: محمود
تاریخ شهادت: ۱۳۶۹/۶/۷

 

 

 

زندگینامه

علیرضا در سال ۱۳۴۹ در روستای زیرک آباد و از توابع بخش دستگردان طبس در خانواده ای با تقوا و اهل ایمان دیده به جهان گشود کار و تلاش او همراه با پدر در صحرا از همان او ان کودکی از او انسانی قوی، شجاع و پر توان ساخت. تحصیلات ابتدایی را در عشق آباد تمام کرد و بعد از گذراندن یک سال از دورهٔ راهنمایی، ترک تحصیل و چون پدرش علاوه بر کار کشاورزی و دامداری به آسیابانی مشغول بود به یاری پدر خود شتافت تا ضمن مساعدت به پدر، کمکی به اقتصاد خانواده کرده باشد.

در طول هشت سال دفاع مقدس علاقهٔ زیادی به حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشت اما به دلیل حضور برادر بزرگش در جبهه و عدم رضایت والدین توفیق حضور در جبهه را پیدا نکرد. علیرضا علاقهٔ شدیدی به خاندان عصمت و طهارت (ع) داشت و در محافل مربوط به اهل بیت فعال و پر شور شرکت می‌نمود.

در کارهای خیر پیش‌قدم و با اخلاق حسنه ای که داشت یار و کمک مردم بود همین که مردم روستا تصمیم گرفتند مسجدی تازه بنا کنند علیرضا با تمام وجود در ساخت مسجد مشارکت کرد تا زودتر مسجد به مرحله بهره برداری برسد.

علاقهٔ زیادی به امور ورزشی داشت به نحوی که همیشه رتبه اول و دوم مسابقات دو میدانی و دوچرخه سواری منطقه از آن او می‌شد. از قدرت جسمانی فوق‌العاده ای برخوردار و جوانی شوخ طبع و خوش برخورد بود.

علیرضا دوش به دوش پدر کار کرد و در سال ۱۳۶۸ جهت انجام خدمت وظیفه خود را معرفی و بعد از یک سال در حین انجام مأموریت در تاریخ ۱۳۶۹/۶/۷ در منطقه گزیک شهرستان بیرجند به کمین اشرار برخورد و به اسارت آن‌ها درآمد و مفقودالاثر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 16 =