شهید عباس جعفری

به شما جوانان و عاشقان هدایت و دلسوختگان امام نیز عرض می کنم که در افکار و اعمال خود دقیق باشید میزان و معیار باید قول و فعل امام عزیز و بزرگوارمان باشد..

شهید عباس جعفریشهید عباس جعفری
فرزند: علی
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۵/۱۱

 

 

زندگینامه

سال ۱۳۴۳ بود که فرزندی در روستای رحمت آباد و در یک خانواده مذهبی متولد شد که ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) سبب گردید که به یاد دلاور مردی های علمدار دشت کربلا نام عباس را برایش انتخاب کنند.

عباس دوران کودکی خود را در دامان پر از مهر مادر گذراند وبا عشق به اسلام و قرآن رشد کرد در سن ۷ سالگی جهت کسب علم و دانش پا به مدرسه گذاشت.

تحصیلات ابتدایی خود را تا کلاس سوم ادامه داد بعد به علت مشکلات خانوادگی نتوانست ادامه تحصیل نماید. لذا از همان کوچکی وارد بازار کار گردید تا بلکه بتواند از راه کشاورزی و قالیبافی دست کمک پدر خویش باشد.

با شروع انقلاب اسلامی و رهبری زعیم عالی‌قدر حضرت امام خمینی (ره) وی در کلیهٔ راهپیمایی‌ها شرکت فعال داشت و همیشه تکالیف دینی خود را انجام می داد با تشکیل ارتش بیست میلیونی و به فرمان رهبر انقلاب تصمیم گرفت عضو بشود و اوقات خود را بیشتر در بسیج به نگهبانی بگذراند تا این که جنگ عراق علیه ایران آغاز و شهید مهیا گشت تا به ندای امام خود لبیک گفته و در این جهاد مقدس شرکت نماید. لذا پس از دوره‌های آموزشی چندین مرتبه عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت گشت و عاقبت در تاریخ ۱۳۶۲/۵/۱۱ در منطقه مهران پس از رشادت های زیاد و نبرد با دشمنان اسلام و قرآن بر اثر اصابت تیر دشمن شربت شهادت را نوشید و به دیدار معشوق خود شتافت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

گزیده ای از وصیتنامه شهید

به شما جوانان و عاشقان هدایت و دلسوختگان امام نیز عرض می کنم که در افکار و اعمال خود دقیق باشید میزان و معیار باید قول و فعل امام عزیز و بزرگوارمان باشد. توجه داشته باشید که ایمان و گرایش های نفسانی و غیر الهی خود را با توجه و تفسیر به اسلام نچسبانید اگر خدای‌نکرده باقیمانده افکار مادی و شیطانی در شما هست با استمداد از نیروی غیبی و توسل و آشنایی با معارف حقه اسلامی از روش صحیح آنها را از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =