شهید داوود حسن‌زاده

از مردم می‌خواهم همیشه پشتیبان روحانیت بوده و امام عزیز را تنها نگذارند. مسجدها را پر کنند و در صف‌های نماز جماعت و جمعه شرکت کنند مبادا که کوتاهی کنند.

شهید داوود حسن زادهشهید داوود حسن‌زاده
نام پدر: اسدالله
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۸/۲۹

 

 

زندگینامه

شهید حسن زاده در دوازدهم آبان ماه سال ( ۱۳۴۶) در مجیدیهٔ تهران در خانواده ای مذهبی و در فضایی عطرآگین از عشق به ائمه اطهار (ع) به دنیا آمد. پدرش «اسد الله» و مادرش «بمانه سلطان» نام داشتند.

او دوران تحصیل خود را با ورود به دبستان آغاز نمود؛ و تا پایان دوره ابتدایی ادامه داد. اما مشکلات مالی باعث شد که نتواند به تحصیل ادامه دهد، و در کنار پدرش به کارگری مشغول گردید.

با پیروزی انقلاب اسلامی و در سنین نوجوانی عضو بسیج شد و به فراگیری آموزش‌های نظامی پرداخت و برای دفاع از میهن اسلامی چندین مرتبه به جبهه اعزام شد، و در گردان امام حسین علیه‌السلام لشکر ۵ نصر و تیپ امام صادق علیه‌السلام در رسته‌ی تک تیرانداز به دفاع از ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی پرداخت.

پس از پنج ماه حضور در جبهه در تاریخ ۱۳۶۲/۸/۲۹ در عملیات والفجر پنج در منطقه پنجوین شهید و جسم پاکش مفقود گردید ده سال بعد پیکر مطهرش شناسایی و پس از تشییع با شکوه بر دستان امت همیشه در صحنه در روستای دشتغران به خاک سپرده شد.
‹ یادش گرامی و روانش شاد باد ›

ای شهیدانی که سیر عالم جان کرده‌اید           با دو بال نور عزم کوی جانان کرده‌اید
مرغ نطق خویش عمل لال است در توصیفتان         ای سرافرازان که سیر عالم جان کرده‌اید

گزیده ای از وصیتنامه شهید

«از مردم می‌خواهم همیشه پشتیبان روحانیت بوده و امام عزیز را تنها نگذارند. مسجدها را پر کنند و در صف‌های نماز جماعت و جمعه شرکت کنند مبادا که کوتاهی کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پانزده =