شهید غلامرضا خالویی

پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی نظامی به همراه کاروان سپاهیان محمد صلی الله علیه واله از شهرستان طبس عازم جبهه شد، او عاشق جبهه و شهادت بود و بی قرار در رسیدن به قرب الی الله..

شهید غلامرضا خالوییشهید غلامرضا خالویی
نام پدر:رجبعلی
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۱/۵

 

 

زندگینامه
امام صادق (ع) فرمودند خداوند عزوجل پیغمبر اکرم (ص) را به اسلام مبعوث داشت که پیام حق را به همه‌ی مردم برساند، ده سال این مأموریت الهی ادامه داشت و مشرکین نپذیرفتند و آزار و فتنه برای مسلمانان فراهم آوردند تا اینکه فرمان «جهاد» نازل شد خیر در شمشیر است و در سایه‌ی آن و دوباره اسلام به حال اول باز می‌گردد.

غلامرضا در سال ۱۳۴۹ در خانواده ای مذهبی و متعهد در شهر طبس دیده به جهان گشود. نامش را چه زیبا غلامرضا نهادند چرا که غلام آقایش رضا، و پیرو راستین ائمه اطهار (س) و ارادتمند خاص علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام بود.

دوران کودکی را در کنار کانون گرم خانواده سپری نمود و در سن ۷ سالگی برای کسب علم و دانش پا به مدرسه گذاشت در مدرسه شاگردی با اخلاق و درسخوان بود و به مدرسه و درس عشق می‌ورزید هنوز چند سالی از تحصیل او نگذاشته بود که حادثه دل‌خراش و خانمان سوز زلزله ۱۳۵۷ طبس رخ داد و کانون با صفای خانواده، پدرش را از دست داد.

او با توکل بر خدا و با تمام توان و پشتکار تحصیلاتش را تا سال اول دبیرستان ادامه داد. در راهپیمایی‌ها حضوری چشمگیر داشت دانش آموز موفقی نیز بود اما از آنجا که نمی‌توانست نسبت به اسلام و انقلاب بی تفاوت باشد وظیفه‌اش حکم کرد که عازم جبهه گردد و در سال ۱۳۶۵ از همان فضای مدرسه، پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی نظامی به همراه کاروان سپاهیان محمد صلی الله علیه واله از شهرستان طبس عازم جبهه شد، او عاشق جبهه و شهادت بود و بی قرار در رسیدن به قرب الی الله .

لذا دیری نگذشت که به وصال یار نایل آمد و در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی شلمچه در مورخه ۱۳۶۵/۱۱/۵ مفقود شد.

پیکر مطهرش را پس از ۱۹ سال دوری به وطن برگرداندند و طی مراسم معنوی و با شکوه بر دوش امت مؤمن و مسلمان طبس تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

ای در دل شب ستاره نورانی        جانت چو چراغ روشن عرفانی
هر چند که از جهان خالی رفتی       خوش باد ترا این سفر روحانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =